بیش از ۱۰۰ سند در اثبات فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها وجود دارد
-
به گزارش شلمچه نیوز، در پی شبهه افکنی یکی از کارشناسان مسائل خانواده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها و انکار آنکه جناب عون بن عبدالله و محمد بن عبدالله از فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها بودند، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در یادداشت های متعددی این شبهه ی آشکار را به شدت رد و تکذیب نموده و با بیان بیش از ۱۰۰ سند محکم و متواتر تاریخی حضرت عون بن عبدالله جعفر طیار و محمد بن عبدالله جعفر طیار را از فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانسته و آنرا تثبیت نموده است.
-
وی تأکید کرد هیچگاه نباید یک کارشناس مسائل خانواده به خودش اجازه دهد در حریم مسائل دقیق علمی و تاریخی وارد شود چرا که سخنان عوامانه و بدون مطالعه ی این کارشناس امور خانواده لطمه خاصی بر جوانان ما وارد نموده و اگر نبودند محققین بیدار جامعه شبهه ی انکار فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها قوت می گرفت.
-
سوادکوهی با بیان اینکه سخنان ایشان نقد هایی است که به هیچ عنوان ارزش علمی ندارد! بیان کرد: نمی شود با کسی که صفحات تاریخ را ورق نزده سخن گفت و یا در قالب نامه ی علمی مطلبی نوشت. چرا که کسی که به خوداجازه می دهد به راحتی یکی از موارد قطعی علمی و تاریخی را رد کند قانع شدن او نیز سهل نخواهد بود.
-
وی افزود: بی سوادی دردی است که این روزها چون آتشی دامان جامعه ی ما را فرا گرفته که و چون دُمَلی چرکین رخ عیان نموده و مع الاسف برخی با این روحیه و ضعف در دستگاه سیدالشهداء ارواحنافداه رسوخ کرده اند.
-
حجت الاسلام امیری سوادکوهی در ادامه گفت: انکار عوامانه وجود نازنین دو فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها در واقعه کربلا و بیان برخی سخنانی که ارزش علمی ندارد از جانب یک کارشناس روحانی! قلبم را جریحه دار کرد…! و متعجبم که اینها چگونه به خود اجازه می دهند که چنین بر ستارگان درخشان کربلا می تازند.
-
وی در ادامه با تأسف از بخشی از سخنان این روحانی که گفته بود که «چرا روضه ی حضرت رقیه سلام الله علیها و مصائب شام را در دهه اول محرم و شب سوم می خوانید…!؟» گفت:حقیقتا چه می توان گفت از چنین سخنان عوامانه و بدون پشتیبانه ی علمی و منطقی! حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها خود روضه خوان دهه اول محرم هستند و شب سوم محرم نیز بدون قطرات اشک بر مصیبت و مظلومیت این بی بی سه ساله مفهومی ندارد.
-
وی با قاطعیت درباره تثبیت فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها می نویسد: در باره زندگانی فرزندان شهید حضرت زینب کبری سلام الله علیها اسناد متعدد و روایات متواتری وجود دارد که عون و محمد بن جعفر را فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها می دانند که بخشی از آن بدین شرح می باشد:
-
ـ کامل بهایی ، ج ۲ ص ۳۷۲:
-
… و محمّد و عون ولد عبدالله بن الطیار بن علی بن ابیطالب من زینب اخت الحسین علیه السلام
-
ـ ابصار العین فی انصار الحسین ص ۷۲:
-
…عون بن عبدالله بن جعفر بن ابی طالب علیهم السلام امه زینب العقیله الکبری بنت امیرالمؤمنین علیه السلام
-
ـ جمهره أنساب العرب ، ص ۶۸ :
-
ولد جعفر بن ابی طالب : عبدالله و محمد و عون و ولد عبدالله بن جعفر و امه زینب بنت علی بن ابیطالب علیهم السلام
-
ـ بحارالانوار، ج ۴۵، ص۱۲۳:
-
حضرت زینب با اجازه شوهرش عبدالله بن جعفر به کربلا رفت ، عبدالله بن جعفر نه تنها به حضرت زینب اجازه حضور در کربلا را داد، بلکه اجازه داد که دو فرزند حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا حضور یابند.
-
ـ محن الابرار (شرح و ترجم مقتل بحارالانوار) ص ۹۲۸:
-
مطلب فوق را تایید می کند.
-
ـ مقاتل الطالبین ، ص ۹۷ و ۹۶:
-
مادر محمد بن عبدالله جناب زینب سلام الله علیها است
ـ انصار الحسین ص ۱۱۴:
-
پسران حضرت زینب سلام الله علیها عون و محمد روز عاشورا در نبرد تن به تن با سپاه کوفه به شهادت رسیدند.
-
ـ عوالم (امام حسین) ص ۲۷۷:
-
عون بن عبدالله بن جعفر پسر زینب سلام الله علیها که هراه برادر دیگرش محمد روز عاشورا در نبرد تن به تن با سپاه کوفه به شهادت رسید.
-
ـ پژوهشی پیرامون شهدای کربلا ، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ـ پژوهشکده تحقیقات اسلامی ص ۳۳۳:
-
محمد بن عبدالله جعفر طیار… مادرش حضرت زینب سلام الله علیها است.
-
ـ لغت نامه دهخدا ج۱۱ ص ۱۶۴۴۷
-
محمد بن عبدالله بن جعفر فرزند عبدالله بود و از زینب بنت علی علیهماالسلام
-
و اسنادی که شهادت به حضور فرزندان حضرت زینب کبری در کربلا و شهادتشان در رکاب حضرت سیدالشهدا داده اند مه بیش از صد سند محکم و متقن است که ما به حدود۵۰سند اکتفا می کنیم:
-
۱٫ البلاذری، جمل من انساب الاشراف ، ج۲ ص ۳۲۵ (ط دارالکتاب)ص۶۷
-
۲٫ المجدی، ص ۲۹۷ (علی قوله فقدذکر عونین : عون الاکبر و عون الاصغر)
-
۳٫ الشجری ، الامالی،ج۱ص۱۷۰
-
۴٫ ابن قتیبه، الامامه والسیاسه،ج۲ ص۶
-
۵٫ الطبری، التاریخ،۵/۴۶۸ ـ ۴۶۹ / مثله : ابن اثیر، الکامل ج۳ ص ۳۰۲
-
۶٫ المامقانی، تنقیح المقال ، ج۱ ص ۱۳۸
-
۷٫ ابن عبد ربه ، العقد الفرید، ج ۴ ص ۳۸۵ / عنه: الباعونی، جواهر المطالب ، ج۲ ص ۲۷۸
-
۸٫ الطبرانی، المعجم الکبیر ، ج۳ ص ۱۰۸
-
۹٫ الهیثمی، مجمع الزوائد، ج ۹ ص ۱۹۷
-
۱۰٫ ابن شهر آشوب،المناقب،ج۴ ص ۱۱۲
-
۱۱٫ ابن الجوزی، المنتظم، ج۵ ص ۳۴۰
-
۱۲٫ ابن عساکر، تاریخ دمشق، ۴۶//۱۱ رقم ۵۰۴۳، مختصر ابن منظور، ۱۸/۱۰۴
-
۱۳٫ سبط ابن الجوزی، تذکره الخواص،ص ۲۵۴ ـ ۲۵۵
-
۱۴٫ لاربلی، کشف الغمه ، ج ۲،ص ۵۹
-
۱۵٫ الذهبی ، العبر، ج۱ ص ۶۵ ، ۶۶
-
۱۶٫ ابن کثیر، البدایه والنهایه،ج۸،ص ۱۸۵،۱۸۹
-
۱۷٫ ابن الصباغ، الفصول المهمه، ص ۱۹۷ ـ ۱۹۸
-
۱۸٫ ابن العماد، شذرات الذهب،ج ۱،ص ۶۶ ـ ۶۷
-
۱۹٫ القندوزی، ینابیع الموده(ط اسوه)، ج۳ ص ۱۵۰ ـ ۱۵۱
-
۲۰٫ المفید، الارشاد، ج ۲ ص۸۲ ـ ۸۳
-
۲۱٫ الطوسی، الرجال ص ۷۶
-
۲۲٫ الطبرسی، اعلام الوری ، ص ۲۵۰
-
۲۳٫ الخوارزمی، مقتل الحسین ، ج۲ ص ۴۷،۴۸
-
۲۴٫ المجلسی، البحار ، ج۱۷ ص ۳۴۳
-
۲۵٫ البحرانی، العوالم ، ج۴۵ ص ۶۲
-
۲۶٫ الدربندی، اسرار الشهاده،ص ۴۶۲
-
۲۷٫ المقرم، مقتل الحسین علیه السلام ص ۳۲۸
-
۲۸٫ سپهر، ناسخ التواریخ حضرت زینب کبری سلام الله علیها،ج۲ ص ۵۹۰
-
۲۹٫ ابصار العین فی انصار الحسین ، شیخ محمد سماوی، ترجمه عقیقی ص ۳۹
-
۳۰٫ موسی محمد علی، السیده زینب ص ۱۰۴
-
۳۱٫ النقدی، زینب الکبری ،ص ۷۹
-
۳۲٫ ابن قتیبه، المعارف (ط دار احیاء التراث العربی) ص ۸۹ (ط دارالکتب) ص ۲۰۶
-
۳۳٫ القمی، نفس المهموم، ص۳۱۷
-
۳۴٫الزنجانی ، وسیله الدارین ص ۲۴۰
-
۳۵٫ابن حزم، الجمهره،ص۱۲۳،۱۴۰
-
۳۶٫سبط ابن الجوزی،تذکره الخواص،ص۱۹۲
-
۳۷٫الگنچی، کفایه الطالب،ص۴۴۶
-
۳۸٫العلامه الحلی،خلاصه الاقوال؛(ط النجف) ص ۱۲۸
-
۳۹٫ عمادالدین طبری، کامل بهایی ج۲ ۳۰۳
-
۴۰٫ الذهبی، سیر اعلام النبلاء (ط مصر) ج۳ ص۲۱۷
-
۴۱٫ المیانجی، العیون العبری،ص۱۵۷
-
۴۲٫ بحرالعلوم ، مقتل الحسین علیه السلام (الهامش)ص ۳۵۴
-
۴۳٫المازندرانی، معالی السبطین ج۱ ص ۲۵۷
-
۴۴٫ النقدی ، زینب الکبری (الهامش) ص ۹۱،۹۲
-
۴۵٫ ابن قتیبه، المعارف ص ۸۹
-
۴۶٫ ابن حزم،الجمهره ص ۶۸ (علی قوله لم یذکر امه و ذکر انه مات فی حیات ابیه)
-
۴۷٫ این فندق، لباب الانساب،ج۱ ص ۳۶۱
-
۴۸٫ سبط ابن جوزی ، تذکره الخواص،ص ۱۹۲
-
۴۹٫ عماد الدین الطبری، کامل البهایی، ج۲ ص۳۰۳
-
۵۰٫ موسوعه الامام الحسین علیه السلام ج۱۲ ص ۳۲۶
-
۵۱٫ محمد کاظم الموسوی، النفحه العنبریه،ص ۱۳۶
-
۵۲٫ القائنی،الکبریت الاحمر،ص ۳۷۸ ،۳۷۹
-
۵۳٫الرسان، تسمیه من قتل، ص۱۵۰
-
۵۴٫ و دهها سند و مدرک دقیق دیگر که مقام مجال آنرا ندارد.
-
سوادکوهی در خاتمه ضمن ابراز تأسف از گزینش های غلط صدا و سیما در انتخاب مباحث تخصصی از کارشناس خانواده ی سیما که به ساحت مقدس آل الله جسارت کرد و منکر فرزندان حضرت زینب کبری سلام اله علیها در واقعه کربلا شد خواست که در رسانه ملی از ساحت مقدسه آن حضرت عذرخواهی نموده و اسنادی که بیان نمودیم را برای مردم تبیین و به این دخالت عوامانه در وادی علمی و تاریخی پایان دهد.