بیش از ۱۰۰ سند در اثبات فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها وجود دارد

    به گزارش شلمچه نیوز، در پی شبهه افکنی یکی از کارشناسان مسائل خانواده در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران درباره فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها و انکار آنکه جناب عون بن عبدالله و محمد بن عبدالله از فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها بودند، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در  یادداشت های متعددی این شبهه ی آشکار را به شدت رد و تکذیب  نموده و با بیان بیش از ۱۰۰ سند محکم و متواتر تاریخی حضرت عون بن عبدالله جعفر طیار و محمد بن عبدالله جعفر طیار را از فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانسته و آنرا تثبیت نموده است.
    وی تأکید کرد هیچگاه نباید یک کارشناس مسائل خانواده به خودش اجازه دهد در حریم مسائل دقیق علمی و تاریخی وارد شود چرا که سخنان عوامانه و بدون مطالعه ی این کارشناس امور خانواده لطمه خاصی بر جوانان ما وارد نموده و اگر نبودند محققین بیدار جامعه شبهه ی انکار فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها قوت می گرفت.
    سوادکوهی با بیان اینکه سخنان ایشان نقد هایی است که به هیچ عنوان ارزش علمی ندارد! بیان کرد: نمی شود با کسی که صفحات تاریخ را ورق نزده سخن گفت و یا در قالب نامه ی علمی مطلبی نوشت. چرا که کسی که به خوداجازه می دهد به راحتی یکی از موارد قطعی علمی و تاریخی را رد کند قانع شدن او نیز سهل نخواهد بود.
    وی افزود: بی سوادی دردی است که این روزها چون آتشی دامان جامعه ی ما را فرا گرفته که و چون دُمَلی چرکین رخ عیان نموده و مع الاسف برخی با این روحیه و ضعف در دستگاه سیدالشهداء ارواحنافداه رسوخ کرده اند.
    حجت الاسلام امیری سوادکوهی در ادامه گفت: انکار عوامانه وجود نازنین دو فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها در واقعه کربلا و بیان برخی سخنانی که ارزش علمی ندارد از جانب یک کارشناس روحانی! قلبم را جریحه دار کرد…! و متعجبم که اینها چگونه به خود اجازه می دهند که چنین بر ستارگان درخشان کربلا می تازند.
    وی در ادامه با تأسف از بخشی از سخنان این روحانی که گفته بود که «چرا روضه ی حضرت رقیه سلام الله علیها و مصائب شام را در دهه اول محرم و شب سوم می خوانید…!؟» گفت:حقیقتا چه می توان گفت از چنین سخنان عوامانه و بدون پشتیبانه ی علمی و منطقی! حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها خود روضه خوان دهه اول محرم هستند و شب سوم محرم نیز بدون قطرات اشک بر مصیبت و مظلومیت این بی بی سه ساله مفهومی ندارد.
    وی با قاطعیت درباره تثبیت فرزندان حضرت زینب سلام الله علیها می نویسد: در باره زندگانی فرزندان شهید حضرت زینب کبری سلام الله علیها اسناد متعدد و روایات متواتری وجود دارد که عون و محمد بن جعفر را فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها می دانند که بخشی از آن بدین شرح می باشد:
    ـ کامل بهایی ، ج ۲ ص ۳۷۲:
    … و محمّد و عون ولد عبدالله بن الطیار بن علی بن ابیطالب من زینب اخت الحسین علیه السلام
    ـ ابصار العین فی انصار الحسین ص ۷۲:
    …عون بن عبدالله بن جعفر بن ابی طالب علیهم السلام امه زینب العقیله الکبری بنت امیرالمؤمنین علیه السلام
    ـ جمهره أنساب العرب ، ص ۶۸ :
    ولد جعفر بن ابی طالب : عبدالله و محمد و عون و ولد عبدالله بن جعفر و امه زینب بنت علی بن ابیطالب علیهم السلام
    ـ بحارالانوار، ج ۴۵، ص۱۲۳:
    حضرت زینب با اجازه شوهرش عبدالله بن جعفر به کربلا رفت ، عبدالله بن جعفر نه تنها به حضرت زینب اجازه حضور در کربلا را داد، بلکه اجازه داد که دو فرزند حضرت زینب سلام الله علیها در کربلا حضور یابند.
    ـ محن الابرار (شرح و ترجم مقتل بحارالانوار) ص ۹۲۸:
    مطلب فوق را تایید می کند.
    ـ مقاتل الطالبین ، ص ۹۷ و ۹۶:
      مادر محمد بن عبدالله جناب زینب سلام الله علیها است

    ـ انصار الحسین ص ۱۱۴:

    پسران حضرت زینب سلام الله علیها عون و محمد روز عاشورا در نبرد تن به تن با سپاه کوفه به شهادت رسیدند.
    ـ عوالم (امام حسین) ص ۲۷۷:
    عون بن عبدالله بن جعفر پسر زینب سلام الله علیها که هراه برادر دیگرش محمد روز عاشورا در نبرد تن به تن با سپاه کوفه به شهادت رسید.
    ـ پژوهشی پیرامون شهدای کربلا ، نمایندگی ولی فقیه در سپاه ـ پژوهشکده تحقیقات اسلامی ص ۳۳۳:
    محمد بن عبدالله جعفر طیار… مادرش حضرت زینب سلام الله علیها است.
    ـ لغت نامه دهخدا ج۱۱ ص ۱۶۴۴۷
    محمد بن عبدالله بن جعفر فرزند عبدالله بود و از زینب بنت علی علیهماالسلام
    و اسنادی که شهادت به حضور فرزندان حضرت زینب کبری در کربلا و شهادتشان در رکاب حضرت سیدالشهدا داده اند مه بیش از صد سند محکم و متقن است که ما به حدود۵۰سند اکتفا می کنیم:
    ۱٫       البلاذری، جمل من انساب الاشراف ، ج۲ ص ۳۲۵ (ط دارالکتاب)ص۶۷
    ۲٫      المجدی، ص ۲۹۷ (علی قوله فقدذکر عونین : عون الاکبر و عون الاصغر)
    ۳٫     الشجری ، الامالی،ج۱ص۱۷۰
    ۴٫     ابن قتیبه، الامامه والسیاسه،ج۲ ص۶
    ۵٫     الطبری، التاریخ،۵/۴۶۸ ـ ۴۶۹ / مثله : ابن اثیر، الکامل ج۳ ص ۳۰۲
    ۶٫     المامقانی، تنقیح المقال ، ج۱ ص ۱۳۸
    ۷٫     ابن عبد ربه ، العقد الفرید، ج ۴ ص ۳۸۵ / عنه: الباعونی، جواهر المطالب ، ج۲ ص ۲۷۸
    ۸٫     الطبرانی، المعجم الکبیر ، ج۳ ص ۱۰۸
    ۹٫      الهیثمی، مجمع الزوائد، ج ۹ ص ۱۹۷
    ۱۰٫   ابن شهر آشوب،المناقب،ج۴ ص ۱۱۲
    ۱۱٫    ابن الجوزی، المنتظم، ج۵ ص ۳۴۰
    ۱۲٫   ابن عساکر، تاریخ دمشق، ۴۶//۱۱ رقم ۵۰۴۳، مختصر ابن منظور، ۱۸/۱۰۴
    ۱۳٫  سبط ابن الجوزی، تذکره الخواص،ص ۲۵۴ ـ ۲۵۵
    ۱۴٫  لاربلی، کشف الغمه ، ج ۲،ص ۵۹
    ۱۵٫  الذهبی ، العبر، ج۱ ص ۶۵ ، ۶۶
    ۱۶٫  ابن کثیر، البدایه والنهایه،ج۸،ص ۱۸۵،۱۸۹
    ۱۷٫  ابن الصباغ، الفصول المهمه، ص ۱۹۷ ـ ۱۹۸
    ۱۸٫  ابن العماد، شذرات الذهب،ج ۱،ص ۶۶ ـ ۶۷
    ۱۹٫   القندوزی، ینابیع الموده(ط اسوه)، ج۳ ص ۱۵۰ ـ ۱۵۱
    ۲۰٫  المفید، الارشاد، ج ۲ ص۸۲ ـ ۸۳
    ۲۱٫   الطوسی، الرجال ص ۷۶
    ۲۲٫  الطبرسی، اعلام الوری ، ص ۲۵۰
    ۲۳٫ الخوارزمی، مقتل الحسین ، ج۲ ص ۴۷،۴۸
    ۲۴٫ المجلسی، البحار ، ج۱۷ ص ۳۴۳
    ۲۵٫ البحرانی، العوالم ، ج۴۵ ص ۶۲
    ۲۶٫ الدربندی، اسرار الشهاده،ص ۴۶۲
    ۲۷٫ المقرم، مقتل الحسین علیه السلام ص ۳۲۸
    ۲۸٫ سپهر، ناسخ التواریخ حضرت زینب کبری سلام الله علیها،ج۲ ص ۵۹۰
    ۲۹٫  ابصار العین فی انصار الحسین ، شیخ محمد سماوی، ترجمه عقیقی ص ۳۹
    ۳۰٫ موسی محمد علی، السیده زینب ص ۱۰۴
    ۳۱٫  النقدی، زینب الکبری ،ص ۷۹
    ۳۲٫ ابن قتیبه، المعارف (ط دار احیاء التراث العربی) ص ۸۹ (ط دارالکتب) ص ۲۰۶
    ۳۳٫   القمی، نفس المهموم، ص۳۱۷
    ۳۴٫الزنجانی ، وسیله الدارین ص ۲۴۰
    ۳۵٫ابن حزم، الجمهره،ص۱۲۳،۱۴۰
    ۳۶٫سبط ابن الجوزی،تذکره الخواص،ص۱۹۲
    ۳۷٫الگنچی، کفایه الطالب،ص۴۴۶
    ۳۸٫العلامه الحلی،خلاصه الاقوال؛(ط النجف) ص ۱۲۸
    ۳۹٫ عمادالدین طبری، کامل بهایی ج۲ ۳۰۳
    ۴۰٫  الذهبی، سیر اعلام النبلاء (ط مصر) ج۳ ص۲۱۷
    ۴۱٫  المیانجی، العیون العبری،ص۱۵۷
    ۴۲٫ بحرالعلوم ، مقتل الحسین علیه السلام (الهامش)ص ۳۵۴
    ۴۳٫المازندرانی، معالی السبطین ج۱ ص ۲۵۷
    ۴۴٫ النقدی ، زینب الکبری (الهامش) ص ۹۱،۹۲
    ۴۵٫ ابن قتیبه، المعارف ص ۸۹
    ۴۶٫ ابن حزم،الجمهره ص ۶۸ (علی قوله لم یذکر امه و ذکر انه مات فی حیات ابیه)
    ۴۷٫ این فندق، لباب الانساب،ج۱ ص ۳۶۱
    ۴۸٫ سبط ابن جوزی ، تذکره الخواص،ص ۱۹۲
    ۴۹٫  عماد الدین الطبری، کامل البهایی، ج۲ ص۳۰۳
    ۵۰٫  موسوعه الامام الحسین علیه السلام ج۱۲ ص ۳۲۶
    ۵۱٫  محمد کاظم الموسوی، النفحه العنبریه،ص ۱۳۶
    ۵۲٫ القائنی،الکبریت الاحمر،ص ۳۷۸ ،۳۷۹
    ۵۳٫الرسان، تسمیه من قتل، ص۱۵۰
    ۵۴٫ و دهها سند و مدرک دقیق دیگر که مقام مجال آنرا ندارد.
    سوادکوهی در خاتمه ضمن ابراز تأسف از گزینش های غلط صدا و سیما در انتخاب مباحث تخصصی از کارشناس خانواده ی سیما که به ساحت مقدس آل الله جسارت کرد و منکر فرزندان حضرت زینب کبری سلام اله علیها در واقعه کربلا شد خواست که در رسانه ملی از ساحت مقدسه آن حضرت عذرخواهی نموده و اسنادی که بیان نمودیم را برای مردم تبیین و به این دخالت عوامانه در وادی علمی و تاریخی پایان دهد.