واکنش صدای آمریکا به یادداشت امیری سوادکوهی

    در پی انتشار یادداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی در اعتراض به رفتار و گفتار امام جمعه ی رشت در راه شلمچه، صدای آمریکا با درج این خبر، به تحلیل یادداشت کوتاه این محقق جوان پرداخت.
    به گزارش راه شلمچه، صدای آمریکا امیری سوادکوهی را پژوهشگر شیعه معرفی و او را منتقد سخنان امام جمعه رشت دانست که کار او را زشت و دور از اخلاق دانسته است.
    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی نیز پس از این تحلیل اذعان داشت، الحمدلله که مخالفان اسلام نیز متوجه شدند که مذهب عترت، اخلاق، محبت و انسانیت است و ما از آن کوتاه نخواهیم آمد.
    شایان ذکر است در پی سخنان امام جمعه رشت در اختتامیه جشنواره تئاتر کودک ایثار، مبنی بر اینکه «از تمام دختران و زنانی که اینجا حجاب را رعایت نکرده‌اند، بیزارم»، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در یادداشتی خطاب به وی، این نوع رفتار را دور از سیره ی عملی اهل بیت علیهم السلام دانست.
    امیری سوادکوهی بر این باور است که می بایست یک امام جمعه در حق تمامی مردم پدری کند و با حسن خلق، شرح صدر و مهربانی، دیگران را به فرهنگ عترت دعوت نموده و از این ره آورد کسانی که در امر حجاب کوتاهی دارند را به مفاهیم والای حجاب دعوت نماید.