واکنش امیری سوادکوهی به سخنان پناهیان

    در پی سخنان حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان از خطبای مشهور و بیان مطالبی درباره ی مسائل تاریخ اسلام و اینکه اولین نتیجه ی رفراندوم، غصب فدک بود!، امیری سوادکوهی در یادداشتی نسبت به سخنان وی واکنش نشان داد.
    متن یادداشت حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی را در زیر می‌خوانید:
    غصب فدک، سند غربت و مظلومیت حضرت زهرا سلام الله علیها و عامل رسوایی سقیفه سازان و سقيفه پردازان در تاریخ اسلام بوده است که همواره نوکران ستیزه جو و دلقک مآب بنی امیه در پی آن بودند که با مردمی خواندن خلافت غاصبانه ی اولی و دومی، غصب فدک را نیز تحریف و آنرا نتیجه ی رفراندوم و نظر قاطع امت تلقی کنند، غافل از آنکه اول شهیده ی در این راه، حضرت زهرا سلام الله علیها، در خطبه ی فدکیه آنان را رسوا و مانع از تحریف های سخيف نان به نرخ روز خورهای تاریخ شده است.
    فاجعه ی تلخ غصب فدک جریانی است که ظلم و غاصب بودن اهل سقیفه، حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس را فاش می‌کرد و به‌عنوان نقطه ضعف مهم دستگاه غاصبین خلافت به خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله به‌حساب می‌آمد.
    هنوز صدای سیلی ملعون ازل و ابد بر صورت خورشید عصمت، قلب تاریخ را می لرزاند و قرن هاست که بزرگان عامه خجالت زده از غصب ناجوانمردانه ی فدک توسط غاصب اول و دوم هستند و نتوانستند آن قسمت سیاه تاریخ را منکر شوند، حال شاهد آن هستیم که برخی در لباس شیعه برای توجیه کلمات پوشالی سیاسی خود، تاریخ دقیق و آشکار فدک را تحریف و آنرا نتیجه ی نظر سنجی و رفراندوم تلقی نموده اند.
    به آنان هشدار می دهیم که برای رسیدن به اهداف سیاسی خود با صورت نیلی حضرت زهرا سلام الله علیها که نتیجه ی غصب فدک بود در نیفتند که آن خصوف عصمت خود سند رسوایی غصب آشکار فدک توسط کودتاچیان سقیفه ی ملعونه بوده و هر آنکس که با خون حضرت زهرا سلام الله علیها معامله کرد خار و ذلیل و رسوا شد.
    شایسته است برخی نسخه ی خطی مرآة الزمان اثر سبط بن جوزی عالم بزرگ حنفی در قرن هفتم، حوادث سال یازدهم هجری، باب ۱۰ را مطالعه کنند تا امر بر آنان روشن شود تا خواسته یا ناخواسته در مقام ابوهریره های عصر قدم ننهند و تاریخ غصب فدک را آنطور که بیان شده برای مردم نقل نمایند.
    [حضرت فاطمه، دختر رسول خدا صلی الله علیه و آله نزد ابوبکر آمد در حالی که او بر منبر بود. سپس فرمود: ای ابوبکر آیا در کتاب خداست که دخترت از تو ارث ببرد و من از پدرم ارث نبرم؟ پس از آنکه ابوبکر به شدت گریه کرد سپس گفت: پدر من با پدر تو و دختر من با تو قابل مقایسه نیستند. سپس از منبر پایین آمده و نوشته ای مبنی بر این که فدک از آن اوست برای او نوشت. در این هنگام عمر وارد شد و گفت: این چیست؟ ابوبکر گفت: نوشته ای که مالکیت فاطمه را تایید می کند برای او نوشتم به جهت میراثی که از پدرش دارد…الخ. بعد از آن، عمر نوشته را گرفت و پاره کرد.]
    شایان ذکر است فدک، زمینی بود که پیغمبر اکرم صلی‌الله علیه و آله در دوران حیات خود آن را به حضرت فاطمه سلام‌الله علیها هدیه کردند. از آن زمان، فدک در اختیار مادر مظلومه ی شیعه قرار گرفت؛ اما وقتی رسول خدا صلی الله علیه و آله به شهادت رسیدند، اهل سقیفه علم مخالفت برداشتند و در عین اینکه حق خلافت و بر امور مسلمین را از امیرالمؤمنین علیه السلام غصب کرده بودند، زمین فدک را هم مصادره و آشکارا غصب نمودند.