منکرین فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها به عذاب خواهند نشست

    در پی شبهه افکنی سید جعفر فضل الله فرزند مرحوم آیت الله سید «محمّد حسین فضل الله» از مراجع سابق لبنان و جسارت وی به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها در نفی و بی اهمیت جلوه دادن یکی از فضائل فاطمی در پخش زنده شبکه ماهواره ای الایمان، حجت الاسلام و المسلمین امیری سوادکوهی، در نامه ای علمی و مستدل، به سخنان غیر علمی این طلبه بیروتی پاسخ داد و وی را به مطالعات بیشتر در باب معرفت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام دعوت کرد.
    حجت الاسلام امیری سوادکوهی در این نامه، ضمن بیان ادله محکم در رد سخنان توهین آمیز این طلبه لبنانی، خطاب به وی خاطر نشان کرد: حضرتعالی منکر طاهره بودن شخصیت پاک و با عظمتی شده اید که خدای متعال ایشان را طاهره و مطهره می داند و در شأن ایشان و فرزندانشان آیه تطهیر نازل نموده و فرمودند: ( إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً).
    این پژوهشگر جوان ضمن تبیین روایات صحیحه در باب طاهره بودن حضرت عصمت الله الکبری فاطمه زهرا سلام الله علیها، به امام جمعه موقّت بیروت هشدار داد که همانند گذشته که عده ای کم اطلاع، شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها را منکر شدند، شما نیز اشتباه بزرگ آنان را تکرار نکنید و پناهنده به پناهگاه حقیقی عالم یعنی حضرت عصمت الله الکبری فاطمه زهرا سلام الله علیها شوید، تا عاقبت بخیر گردید.
    متن این پیام علمی بدین شرح می باشد:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه الکریم و مبرم خطابه العظیم: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم، بسم الله الرحمن الرحیم (لَا تَجْعَلُوا دُعَاءَ الرَّسُولِ بَيْنَکُمْ کَدُعَاءِ بَعْضِکُمْ بَعْضًا)1و قال سبحانه: (إِنَّ الَّذِینَ یکْتُمُونَ مَا أَنْزَلَ اللّهُ مِنَ الْکِتَابِ وَیشْتَرُونَ بِهِ ثَمَناً قَلِیلاً أُولئِکَ مَا یأْکُلُونَ فِی بُطُونِهِمْ إِلَّا النَّارَ وَلاَ یکَلِّمُهُمُ اللّهُ یوْمَ الْقِیامَةِ وَلاَ یزَکِّیهِمْ وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ) 2
    و قال رسول الله صلی الله علیه و آله: … الویل ثم الویل،ثم الویل، لمن شک فی فضل فاطمة.3
    سلام علیکم
    سخن گفتن از شخصیت با عظمت برترین بانوی جهان خلقت، محور اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، مصداق بارز آیه مبارکه تطهیر، حضرت طاهره مطهره، عصمت الله الکبری، شفیعه روز جزا، صدیقه اطهر، فاطمه زهرا سلام الله علیها، حقیقتاً سخت و دشوار است و قطره را یارای توصیف اقیانوس بیکران فاطمی نیست؛ فاطمه اطهری که خود طاهره و مطهره است و جبرئیل امین و ملائک آسمان و زمین، در مقابل عظمت و رفعت پاک ترین بانوی جهان خلقت عاجز و متحیرند … و لها جلال لیس فوق جلالها الا جلال الله «جلّ جلاله» و لها نوال لیس فوق نوالها الا نوال الله«عمّ نواله».
    در ابتدای نامه به آیه کریمه ای اشاره داشتم که خدای متعال در قرآن کریم فرموده است: «نام بردن پیامبر را در میان خود، همانند نام بردن یکدیگر (ساده) قرار ندهید. و این حکم آسمانی نسبت به فاطمه اطهر و تمامی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صادق و جاری است» و نیز فرموده است: «آنان که کتمان می‏‏ کنند آنچه را خدا از کتاب نازل کرده، و آن را به بهای کمی می‏‏ فروشند، آنها جزآتش چیزی نمی‏‏ خورند و خدای متعال، روز قیامت، با آنها سخن نمی‏‏ گوید و آنان را پاکیزه نمی‏‏ کند و برای آنها عذاب دردناکی است.»
    در روایت صحیحه آمده است که خدای منان در این آیه شریفه، حالات کسانی را بیان کرده است که فضائل اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را کتمان کرده اند، وآنها هستند که در قیامت در باطن آنها آتش است و خدای متعال با آنها صحبت نمی‏کند و از گناهان پاکشان نمی‏کند.4
    بی شک منکرین فضائل برترین بانوی خلقت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا سلام الله علیها، چنین عذابی را به انتظار خواهند نشست. این در حالی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز تاکید فرمودند: «وای بر شما، خشم و عذاب خدا بر آن باد که در فضیلت فاطمه (سلام الله علیها) شک کند.»
    آقای فضل الله!
    چندی پیش سخنی منسوب به شما در رسانه ها منتشر شد که امید می رود نسبت اشتباه بوده و یا سخنی از روی علم و عمد نبوده است، چرا که آن سخن حقیقتاً در شأن یک اهل علم شیعه نبود و در واقع آتشی بر زبان بود که دل صدها میلیون محبّ و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را جریحه دار کرد. کلماتی نسنجیده و خالی از استدلال که همسو با افکار و سلایق منصفان با اطلاع عالم نبود.چرا که به شما نسبت داده اند که فضیلتی از فضائل حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها را کتمان نموده اید که حتی اهل تسنن نیز بر اساس اسناد و کتاب های معتبر نزد خود، بارها بر این فضلیت فاطمی اقرار کرده اند و این امر را بدون شک و شبهه ای پذیرفته اند.
    از آنجایی که حضرتعالی این سخنان را در شبکه ماهواره ای مطرح نموده اید، بر خود لازم دانستم این شبهه افکنی و استدلال های غیر علمی را پاسخ بگویم تا دیگران بدانند که منطق شیعه در دفاع از حریم آل الله، محکم و مستدل است و احدی نمی تواند با سطح نگرش و ایده ی پایین، اعتقادات محکم قرآنی شیعیان صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرمؤمنان علی علیه السلام را زیر سؤال ببرد.
    معلوم باشد که در یکی از زیارات حضرت صدّیقه طاهره سلام الله علیها آمده است: اَلسَّلَامُ عَلَيْکِ أَيَّتُهَا الطَّاهِرَةُ الْمُطَهَّرَةُ.5
    آقای فضل الله!
    به شما نسبت داده اند که حضرتعالی منکر طاهره بودن شخصیت پاک و با عظمتی گشتید که خدای متعال ایشان را طاهره و مطهره می داند و در شأن ایشان و فرزندانشان آیه تطهیر نازل نموده و فرمود: إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً 6 و سپس گفتید: بر فرض اینکه حضرت زهرا سلام الله علیها از آلودگی ظاهری نیز مبرّی باشند، آن فضیلتی برای حضرت نیست و سپس افزودید: جسم حضرت زهرا سلام الله علیها مانند جسم سایر انسان ها است و توجیهتان نیز آیه( قل انما انا بشر مثلکم) بود که اینجانب به فضل خدا یکایک این استدلال های ضعیف را پاسخ خواهم داد.
    اوّلا رسول خدا صلی الله علیه و آله پس از نزول آیه تطهیر در شأن حضرت زهرا سلام الله علیها و اهل بیت علیهم السلام، تا مدّتها نزدیک نماز صبح ، درب خانه امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام و سیدة النساء حضرت فاطمه طاهره سلام الله علیها را می کوبیدند و می‏ فرمودند: «اَلسَّلَامُ‏ عَلَیْکُمْ‏ أَهْلَ‏ الْبَیْتِ‏ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ‏ وَ بَرَکَاتُهُ‏، الصَّلَاةَ یَرْحَمُکُمُ اللَّهُ‏، إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا».7
    طاهره بودن حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در حدیث قدسی و شریف کساء نیز تأکید شده است و بیانگر عصمت اهل بیت علیهم السلام می باشد که به تبع آن حضرت زهرا سلام الله علیها که محور اهل بیت می باشند از هرگونه رجس و ناپاکی (ظاهری و باطنی) مبرّی هستند.
    از سویی دیگر، با توجه به اینکه اراده تکوینی الهى تخلّف ناپذیر است، و جمله (إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ) در آیه کریمه، دلیل بر اراده تکوینی اوست، مخصوصاً با توجه به کلمه «انّما» که براى حصر و تأکید است، روشن مى ‏شود که اراده تکوینی خدای متعال که طبق آیه کریمه (إِذَا أَرَادَ شَيْئًا أَنْ يَقُولَ لَهُ کُنْ فَيَکُونُ)8 تخلف پذیر نیست و بر این قرار گرفته که اهل بیت از هر گونه رجس و ناپاکی پاک باشند، و این همان مقام عصمت است که بیانگر و تأکید کننده ی طاهره و مطهره بودن حضرت عصمت الله الکبری فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
    در حقیقت مفهوم این آیه کریمه، همان چیزى است که در زیارت جامعه کبیره نیز آمده است که خدای متعال شما (اهل بیت) را از لغزش ها حفظ کرد و از فتنه انحرافات در امان داشت، و از آلودگی ها پاک ساخت و ناپاکی را از شما دور کرد، و کاملاً تطهیر نمود. عَصَمَکُمُ‏ اللَّهُ‏ مِنَ‏ الزَّلَلِ وَ آمَنَکُمْ مِنَ الْفِتَنِ وَ طَهَّرَکُمْ مِنَ الدَّنَسِ وَ أَذْهَبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ طَهَّرَکُمْ تَطْهِیراً»؛ 9
    تأیید مطالب فوق روایات صحیحه ای است که از حضرات معصومین علیهم السلام نقل شده است که يزيد بن عبدالملک مى گويد: امام باقر عليه السلام فرمود: هنگامى که فاطمه عليهاالسلام به دنيا آمدند، خدای عزوجل به ملکى وحى نمود که زبان مبارک حضرت محمّد صلى الله عليه و آله را به اين مولود باز کن، و حضرتش ایشان را «فاطمه» ناميدند و سپس فرمودند: «إني فطمتک بالعلم، و فطمتک عن الطمث. من، تو را به علم (از جهل و نادانى)جدا نمودم، و نيز از ابتلائات زنانگى باز گرفتم». سپس امام باقر عليه السلام فرمودند: «به خدا قسم، خدای تبارک و تعالى در ميثاق ازلى فاطمه را به علم از جهل جدا کرد و به پاکی از ابتلائات زنانگى باز گرفت». 10
    آقای فضل الله!
    توجه داشته باشیدکه باقر علم النبیین علیه السلام قسم یاد می کنند که حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، طاهره بودند. واقعاً چه ضرورتی ایجاب می کند که در عصری که دشمنان اهل بیت به خیال خامشان در پی کتمان و شبهه افکنی و عادی جلوه دادن فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها هستند، ما نیز در پی نفی یکی از فضائل علت وجود و حلقه اتصال نبوت و ولایت باشیم؟! مع الاسف روزی برخی انسان های کم اطلاع شهادت مظلومانه بانوی شهیده اسلام را منکر می شوند و دگر بار عده ای طاهره و مطهره بودن حضرت عصمت الله الکبری فاطمه زهرا سلام الله علیها را کتمان می کنند و یا آن را فضیلت بشمار نمی آورند… !
    برای اینکه بر معلوماتتان افزوده شود عرضه می دارم: دو کتاب معانى الاخبار و علل الشرايع به سند علوى از صدیق اکبر امیرمؤمنان حضرت على عليه السلام نقل مى کنند، که از رسول الله صلى الله عليه و آله پرسيده شد: معناى بتول چيست؟ زيرا از شما شنيده ايم که مى فرماييد: مريم و فاطمه بتول هستند. حضرت فرمود: «البتول التى لم تر حمرة قطّ (أي: لم تحض)، فان الحیض مکروه فى بنات الانبياء.»11 بتول، يعنى زنى که به هيچ وجه سرخى نبيند، و به ابتلای زنانگی مبتلا نشود، زيرا این حالت براى دختران پيامبران ناپسند است. و این مطلب نیز بر طاهره بودن حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دلالت می کند.
    در کتاب مصباح الانوار آمده است که حضرت امام باقر علیه السلام به نقل از پدران بزرگوارشان عليهم السلام فرمودند: فاطمه، دختر رسول خدا صلى الله عليه و آله «طاهره» ناميده شد، به جهت اینکه از هر قذراتى پاکيزه و از هر گونه ابتلاى زنانگى طاهر بودند، «و ما رات قط يوما حمرة و لا نفاسا.» 12 و به هيچ وجه حتى يک روز هم سرخى عادت و نفاس نديدند.
    فخر شیعه، جناب ابن بابويه در کتاب مولد فاطمه عليهاالسلام از اسماء بنت عميس نقل مى کند که مى گويد: ـ بعد از آنکه خود، هنگام ولادت بعضى از فرزندان فاطمه عليهاالسلام ديده بودم که هيچ گونه آثار زنانگى از ايشان ظاهر نگشته بود ـ رسول الله صلى الله عليه و آله فرمود: «ان فاطمه خلقت حوريه فى صوره انسيه.». 13 فاطمه، حوريه اى است که به صورت بشر آفريده شده است.
    ابو بصير نیز مى گويد که امام صادق عليه السلام فرمودند: «خدای متعال تا زمانى که حضرت فاطمه عليهاالسلام زنده بودند، زن ها را بر حضرت على عليه السلام حرام نمود. او سبب را جویا می شود که حضرت در جواب او فرمودند: لانها طاهره لا تحيض.»14 زيرا ايشان طاهره بود و هرگز به ابتلائات زنانگى مبتلا نمى شد.»
    آقای فضل الله !
    آیه کریمه که می فرماید: (انا بشر مثلکم)، مراد از (بشر مثلکم) اين است که پيامبر در صورت و ظاهر مانند ديگران است؛ چرا که پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله طبق آیات کریمه و احادیث شریف از نظر سرشت و باطن سيرت مانند ديگران نيست.
    صدها روايت و خبر در باره طينت پيغمبر و حضرت زهرا سلام الله علیهما و ائمه اطهار علیهم السلام، کيفيت خلقت بدن هاي پاکيزه ي آنان از طينت طيب عليين خالص، نحوه ي ولادت، ايام شيرخوارگي و ساير احوال ايشان، سايه نداشتن و از طرف جلو و پشت ديدن ايشان و نيز روايات خلقت ارواح و قلوب شيعه از فاضل طينت بدن هاي پاکيزه آنان و غيره، با اين ادعا که پيامبر از نظر سرشت و باطن مانند ديگران باشند منافات دارد، پس پيامبر در صورت و ظاهر مانند دیگرانند.
    اینجانب شما را به مطالعه کتاب گرانسنگ و ارزشمند مرآة العقول فخر شیعه علامه بزرگوار مجلسی رضوان الله تعالی علیه دعوت می کنم که ببینید که چگونه آن علامه و فحل الفحول شیعه این مباحث را با دقت تشریح و تبیین نموده است و اگر شخصی این کتاب را مطالعه نماید، طاهره بودن حضرت را انکار نخواهد کرد و سخن گذشتگان کم اطلاع را تکرار ننموده و این عظمت و رفعت و خصوصیت را کتمان نمی کرد.
    بنابراین از آنجا که فاطمه زهرا عليهاالسلام همانند رسول اکرم صلى الله عليه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام، سرشت، باطن و حتى بدن هايشان از عليين،و بهشتى است، لذا مقام و منزلت آن بزرگوار بسى والاتر از آن است که به قذارات عالم طبيعت آلوده شود.انسانی که نطفه اش بهشتى است بايد طاهره و مطهره و بدون آلودگي هايى که سايرین دارند، پا به عرصه دنيا بگذارد، و در طول حيات نيز طاهره و مطهره بوده و از ساير همنوعان خود ممتاز باشد.
    آقای فضل الله!
    در خاتمه تاکید دارم بر این که انسان با سواد و منصف باید در پی تکرار اشتباهات گذشتگان و تاریخ تاریک گذشته نباشد و از نظرات شاذ دیگران و استدلال های ضعیفشان دفاع نکند و آگاه باشد که اوّلا حضرت عصمت الله الکبری فاطمه زهرا سلام الله علیها شهیده بودند و ثانیاً بنا بر فرموده خدای متعال حضرت زهرای بتول، طاهره و مطهره هستند و این فضیلتی است با اهمیت که بزرگان شیعه و سنی بر آن اقرار دارند.
    آری! بودند گذشتگانی که برخی از حقایق و فضائل فاطمی را نادیده گرفته و تکذیب نمودند و منکر شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها شدند، نامشان به زشتی در تاریخ ثبت شد و مردم آگاه و با انصاف خود درباره آنها قضاوت خواهند کرد … آنها کجا هستند تا ببینند که براساس سنت الهی، فضائل و شعائر فاطمی جهانی شده است و ده ها هزار نفر با نور حضرت زهرا سلام الله علیها تا به امروز شیعه شده اند و فریادِ «بنور فاطمة اهتدیت» را سر داده اند. کجایند منکرین شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها که ببینند که موضوع شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها حتی بر منکرین شهادت آن حضرت نیز به اثبات رسیده و روز شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، عزای آن مظلومه شهیده به عاشورایی فاطمی تبدیل شده است و دلسوختگان بانوی شهیده اسلام پشت سر مراجع عظام با پای برهنه به سرو صورت می زنند و فریاد بر می آورند: (بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت)؟!
    ما ابد در پیش داریم و همه ما روزی از این کره خاکی سفر خواهیم کرد و امیدوارم در روز قیامت با اعمال و سخنان نسنجیده مان، شرمنده قرآن و عترت نباشیم. والحمدلله رب العالمین و العاقبة لاهل التقوی و الیقین.

    امیری سوادکوهی

    قم المقدسه ـ 29 رجب المرجب 1435 ه.ق

______________________________________

  1. نور، آیه 63
  2. بقره، آیه 175
  3. فاطمة الزهراء، صفحه 102
  4. تفسیر منسوب به امام حسن عسگری صفحه 586
  5. بحارالأنوار، جلد 98، صفحه 375
  6. احزاب ، آیه 34
  7. الأمالی، صفحه 251
  8. یس، آیه82
  9. من لایحضره الفقیه ، جلد 2، صفحه 611
  10. بحارالانوار، جلد 43، صفحه 13، روايت 9.
  11. بحارالانوار، جلد 43، صفحه 15، روايت 13.
  12. بحارالانوار، جلد 43، صفحه 19، روايت 20.
  13. بحارالانوار، جلد 43، صفحه 7
  14. بحارالانوار، جلد 43، صفحه 153، روايت 12.