دعوت از نورعلی تابنده به بازگشت به اهل بیت علیهم السلام

    حجت الاسلام و المسلمین شیخ “محمّد امیری سوادکوهی” در پیامی مهم و علمی، نورعلی تابنده، قطب فرقه دراویش صوفیه گنابادیه را به بازگشت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پیروی از آنان دعوت کرد و براساس اسناد و منابع معتبر علمی، فرقه ی صوفیه را فرقه ای انحرافی و مغایر با فرهنگ و سیره قرآن و عترت دانست.
    امیری سوادکوهی که پیشتر نیز با ارسال نامه ای از مولوی “عبدالحمید اسماعیل زهی” چهره سرشناس اهل سنت زاهدان دعوت کرده بود که به مذهب اهل بیت علیهم السلام بگراید، ضمن انتقاد شدید از اهانت قطب این فرقه انحرافی به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها که اخیرا صورت گرفت، اهانت به ساحت برترین بانوی جهان خلقت را سیره دشمنان اهل بیت و نواصب و خوارج دانست و ضمن هشدار به هتّاکان، به تبیین شخصیت والای حضرت فاطمه شهیده سلام الله علیها و شهادت مظلومانه ی آن حضرت پرداخت.
    متن پیام این محقق جوان به نورعلی تابنده، قطب فرقه صوفیه گنابادیه بدین شرح است:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    قال الله تبارک و تعالی فی محکم کتابه الکریم و مبرم خطابه العظیم: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم ؛( یاایهاالذین امنو اطیعوالله و اطیعوالرسول و اولی الامرمنکم) « اى کسانى که ایمان آورده‏اید! از خدا و رسول و صاحبان امر (اهل بیت رسول خدا) اطاعت کنید. » ۱
    جناب آقای نورعلی تابنده! قطب فرقه صوفیه گنابادی!
    خدای متعال از ابتدای آفرینش جهان ، پیامبرانی را برای هدایت و کمال بشریت به سوی مردم فرستاد که اوّلین آنها حضرت آدم ابوالبشر علیه السلام و خاتم آنان نیز حضرت ختمی مرتبت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله بوده است که برای آنها اوصیائی قرار داد که ادامه دهنده راهشان باشند و جانشینانی نیز برای خاتم انبیاء مقرر فرمود که اهل بیت پاک آن حضرت می باشند ، یعنی خدای متعال خاندان بیت رسالت را برای اکمال دین و اتمام نعمت خویش بر جهانیان برگزید و به رسول خود امر فرمود آنان را به جهانیان معرفی نماید که همانا اوّلین خلیفه و جانشینشان، حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرمؤمنان علی علیه السلام و آخرین آنان حضرت خاتم الاوصیاء حجت بن الحسن العسکری مهدی موعود و مصلح جهانی می باشند که محور و اساس خلقت نیز وجود اطهر امّ الائمه النجباء حضرت عصمت الله الکبری ، شفیعه روز جزا فاطمه زهرا سلام الله علیها است.
    آقای گنابادی!
    چندی پیش سخنی منسوب به شما در رسانه ها منتشر شد که حقیقتاً در شأن یک محبّ رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نبود و در واقع آتشی بر زبان بود که دل های صدها میلیون محبّ و شیفته اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را داغدار و جریحه دار کرد. کلماتی که همسو با دشمنان و نواصب و آنانی که بغض و دشمنی دیرینه ای از رسول خدا و امیرمؤمنان علی علیهماالسلام به دل دارند بوده و آتش بر قلب دلسوخته های فاطمه اطهری که درب خانه اش را آتش زدند و او را مجروحه و شهیده اش کردند افکنده شد.
    معلوم باشد که در یکی از زیارات صدّیقه کبری سلام الله علیها آمده است : (السلام علیک ایتها الصدیقه الشهیده ؛ سلام بر شما ای بانوی دوجهان که هم صدّیقه بوده و هم شهیده راه خدا هستید.)
    آقای گنابادی!
    اینجانب ، جنابعالی را از روی خیر خواهی و از باب امر به معروف و نهی از منکر به فرمایشات خاندان نبوت و رسالت که احتمالاً از آن آگاهی نداشته اید راهنمایی و دعوت می کنم تا جنابعالی خود و پیروان خویش را دریافته و مسلک خود ساخته صوفیه را رها سازید و پرچمدار برگشت به پیروی حضرت رسول و اهل بیت پاک آن حضرت گردید و این افتخار را برای خود در تاریخ ثبت و ضبط نمایید. خوب است که این مطلب بسیار مهم را نیز بدانید ، ششمین جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله و رئیس مذهب شیعه ، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام در باره بنیانگذار تصوّف (فرقه صوفیه) یعنی ابوهاشم صوفی فرمودند:« انه فاسد العقیده جدا و هو الذی ابتدع مذهباً یقال له التصوف و جعله مقرا لعقیدته الخبیثه؛ به تحقیق و تأکید عقیده او فاسد است، او مذهبی اختراع کرده بدون مستند شرعی، که به آن تصوّف گفته می شود و آن را پوششی قرار داده برای عقیده فاسد خود.»۲
    صادق آل محمّد علیهم السلام درباره فرقه صوفیه و آن مسلکی شما از آن دم می زنید فرمودند : آنان دشمنان ما هستند، هر که به آنها گرایش پیدا کند، او نیز از آنهاست و با آنها محشور خواهد شد.آنان ادعای محبت ما را می کنند ولی به سوی دشمنان ما تمایل دارند ، خود را به آنها شبیه می کنند ، از القاب آنها برخود می نهند و سخنان آنان را تأویل می سازند. آگاه باشید که هر کس به آنها گرایش داشته باشد، از ما نیست و ما از او بیزار هستیم. هر که آنها را تکذیب کند و سخنان آنها را رد کند، همانند شخصی است که در رکاب پیامبر با کفار پیکار نماید.۳
    و نیز حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه السلام بارها فرمودند: « من ذکر عنده الصوفیه و لم ینکرهم بلسانه و قلبه فلیس منا، و من انکرهم فکانما جاهد الکفار بین یدی رسول الله؛ اگر در نزد شخصی ، نام صوفیه برده شود و او با دل و زبانش آنها را تکذیب نکند، از ما نیست و هر که آنها را انکار نماید ، گویی در رکاب پیامبر خدا با کفار جهاد می کند.»۴
    حضرت امام رئوف علیه السلام در ادامه فرمودند : «لا یقول احد بالتصوف الا لخدعه او ضلاله او حماقه؛ احدی به تصوّف معتقد و قائل نمی شود، جز برای نیرنگ، یا گمراهی و یا حماقت.»۵
    و نیز حضرت ابوالحسن الثالث ،یعنی هادی امت ، حضرت امام علی النقی علیه السلام به روایت عالم جلیل القدر شیعه ، مقدس اردبیلی با سندهای متعدد و معتبر نقل نموده که آن حضرت در مسجد النبی حضور داشتند، گروهی از صوفی ها وارد مسجد شده، در گوشه ای حلقه زده و مشغول ذکر شدند. پس آن حضرت خطاب به اصحاب خود فرمود: لا تلتفتوا الی هولاء الخداعین، فانهم خلفاء الشیطان و مخربوا قواعد الدین؛ به این فریب دهندگان توجه نکنید، که اینان خلیفه های شیطان و ویران کنندگان پایه های دین هستند. تا آنجا که حضرت مسلمانان را برحذر داشته و فرمودند : آنها دشمن ما هستند و راه آنها با راه ما تضاد و مغایرت دارد.۶
    جناب آقای گنابادی !
    امید است جنابعالی بعد از آگاهی از فرمایشات خاندان نبوت و رسالت درباره مذمّت تصوّف و صوفیان و همچنین ضلالت و گمراهی آنان، سعی نموده خود و پیروان خود را دریابید و از آنچه تا به حال از روی نا آگاهی از جنابعالی بیان شده و یا به شما نسبت داده می شود به درگاه خدای متعال توبه نموده و از رسول خدا و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام پوزش بطلبید که خدا لغزش های نا آگاهانه را با توبه می پذیرد و رسول خدا و اهل بیت ارجمندشان نیز شفاعت خواهند کرد.ان شاءالله تعالی.
    جناب آقای گنابادی !
    به شما نسبت داده می شود که ـ العیاذ بالله ـ از طرف شما به ساحت مقدس حضرت فاطمه شهیده سلام الله علیها اهانت و جسارت شده است.!
    اگر چنین چیزی صحت داشته باشد (که امیدوارم چنین نبوده باشد)، احدی جز ناصبیان (دشمنان اهل بیت)که قرآن مجید درباره آنان فرموده :عامله ناصبه تصلی ناراً حامیه ۷، کسی جرأت گستاخی نسبت به فاطمه اطهری که خدای متعال در حدیث شریف کساء او را علت خلقت معرفی نموده ندارد.این گونه گستاخی ها از هر که باشد قابل قبول نبوده ، چرا که به یکی از بزرگترین مقدّسات مسلمانان و بلکه مقدسات همه ی ادیان الهی و آسمانی یعنی حضرت عصمت الله الکبری فاطمه زهرا سلام الله علیها اهانت نموده و قلب مبارک حضرت بقیت الله الاعظم مهدی موعود ارواحنافداه و مراجع عظام شیعه و صدها میلیون محبّ و شیفته فاطمی راجریحه دار کرده است.
    حقیقتاً تاریخ درباره آنان که به مقدسّات گستاخانه می تازند و بی ادبی و بی احترامی از خود نشان می دهند قضاوت خواهد کرد.همانگونه که درباره آنهایی که مادر سادات را بین در و دیوار به شهادت رسانیدند نیز قضاوت نموده است.
    آقای گنابادی!
    می دانید فاطمه شهیده سلام الله علیها کیست و بر آن حبیبه ی خدا چه گذشت؟!
    ایشان فاطمه نامیده شده است به این جهت که جهانیان از معرفت او فطم و قطع شده اند ، اوست که در حقّشان گفته شد :
    و لها جلال لیس فوق جلالها الا جلال الله «جلّ جلاله» و لها نوال لیس فوق نوالها الا نوال الله «عمّ نواله»
    و فاطمه سلام‌الله‌علیها را جلال و عظمتی است که در ورای او ، هیچ جلال و عظمتی نیست ، مگر جلال و عظمت خدای متعال جل جلاله و هم او را نوال ، بخشش و عطا و کَرَمی است که در ورای او هیچ نوال و کَرَمی نیست، مگر نوال و کَرَم خدای متعال عمّ نواله.
    سخن گفتن از شخصیت با عظمت برترین بانوی جهان خلقت ، محور اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها بسیار سخت و دشوار است و قطره را یارای توصیف اقیانوس بیکران فاطمی نیست ؛ فاطمه اطهری که عصاره همه خوبی ها و سرچشمه همه فضیلت ها از جمله مقام والای شهادت است.
    عقل در برابر عظمت و کرامت اسرارآمیز حضرت صدیقه شهیده ، فاطمه زهرا سلام الله علیها متحیر و سرگردان و البته عاجز است که حقیقت آن راز الهی و لیله القدر جهان هستی را درک کند و بخواهد از بانویی سخن بگوید که مخزن علوم و اسرار الهی است.
    شخصیت بی بدیلی که اسلام و قرآن و سایر ادیان بواسطه او که خیر کثیر الهی بشمار می رود باقی و پا برجاست. چرا که او ریشه درخت رسالت و عمود خیمه ولایت محمّد و آل محمّد علیهم السلام است.
    در منابع متعدد شیعه و عامه ، رسول خدا صلی الله علیه و آله ، فاطمه اطهر را بعنوان امّ ابیها به جهانیان معرفی نمود و این تعبیر را می بایست با تأمل و تعمق بیشتر نگریست که «اُمّ» به معنای بُن و اصل و ریشه هست و امّ ابیها بدان معناست که فاطمه اطهر سلام الله علیها ، نه تنها بُن و اساس و اصالت بقای زحمات بیکران پدری همانند حضرت رحمه للعالمین است ، بلکه ریشه شجره طیبه رسالت و پیوند آن به درخت برومند ولایت است.
    و چه زیبا فرمود خدای عز و جل : « لولاک لما خلقت الافلاک و لو لا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما ؛ اگر در بستر آفرینش بنا نبود وجود ذیجود حضرت ختمی مرتبت باشد هر آینه جهان را نمی آفریدم، و اگر حضرت علی علیه السلام نبود حضرت ختمی مرتبت را نمی آفریدم ، و اگر حضرت فاطمه نبود حضرت رسول و حضرت علی علیهماالسلام را نمی آفریدم» .۸ کنایه از اینکه اگر صدیقه کبری نبودند ، دشمنان اسلام اثری از اسلام و یادی از رسول خدا و اهل بیت علیهم السلام باقی نمی گذاشتند.
    بی جهت نبود که دشمنان قرآن و عترت پس از شهادت مظلومانه رسول خدا صلی الله علیه و آله در مقابل خانه حجّت حق ، حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرمؤمنان حضرت علی علیه السلام اجتماع کردند و درب خانه او را آتش زدند و فاطمه شهیده را بین در و دیوار مجروح نمودند تا حقیقت علم و کمال و اسرار الهی تا روز قیامت مکتوم بماند و ریشه درخت رسالت و ولایت را با آتشِ کین و نفاق و کفر بخشکانند ، غافل از آنکه نور خدا هیچگاه خاموش نخواهد شد. این مصیبت دلخراش که صدّیقه کبرای الهی را در سن جوانی و در عُمرِ گل ها به کام شهادت قرار داد ، قلب هر انسان آزاده ای را می آزارد که حقیقتاً به کدامین گناه ، علت بقای کمال و انسانیت را مظلومانه در سن جوانی به شهادت رسانیدند ؟! .
    آری او را بی شرمانه شهیدش کردند و شهادت از آن زمان معنا و مفهوم واقعی به خود گرفت .شیعه پس از هزار وچهار صد و اندی سال، هنوز داغدار است. داغدار آن لگدی است که غاصب دوّم بر پهلوی مبارک عصمت الله الکبری زد! عزادار آن فشار ی است که بین در و دیوار محسنش را شهید کرد ! پریشان آن لحظه ای است که آتش شعله ور گشت و صورت مبارک پاره وجود رسول الله را سوزاند؟ حیران از آن میخ دری است که از حرارت سرخ گشت و بر خزانه علم الهی سجده کرد ! آری او را مظلومانه به شهادت رسانیدند که تا به امروز قدر و قبرش همچنان مخفی است.
    خدای متعال ، خود منتقم پهلوی شکسته اوّل مظلومه عالم و اوّلین شهیده در راه ولایت یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها است.
    آقای گنابادی!
    اینجانب ضمن تأسف و تأثر فراوان از جسارتی که نسبت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها روا شده ، بعنوان یک نویسنده و محقق معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام به عاملان آن هتاکی ها هشدار می دهم که از گستاخی ها به ساحت مقدس آل الله که احساسات صدها میلیون محبّ دلسوخته فاطمی را جریحه دار نموده عذر خواهی کنند و شما را دعوت می کنم که پرچمدار این پوزش و عذر خواهی شوید و افتخار پرچمداری جهت برگشت به اطاعت از خدا ، تبعیت از رسول و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام که محور آنان حضرت صدیقه شهیده ، فاطمه زهرا سلام الله علیها بوده را بدست بگیرید و پیروی خود و پیروان خویش را از اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اعلام نموده و این موفقیت و افتخار را برای خود و پیروانتان در تاریخ ثبت و ضبط نمایید.ان شاء الله تعالی.
    در خاتمه ضمن عرض تسلیت به ساحت مقدس بقیت الله الاعظم حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، مراجع عظام و مسلمانان جهان و سایر ادیان الهی در مقابل این همه ظلم و ستم ، بی ادبی و جسارت به ساحت مقدس اوّل مظلومه عالم و اوّل شهیده در راه ولایت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ،جبهه بر خاک می سایم و ظهور منتقم پهلوی شکسته و حرمت از بین رفته آن مظلومه تاریخ را از خدای متعال مسئلت می دارم.
    اللّهم العن اوّل ظالم ظلم حق محمّد و آل محمّد و آخر تابع له علی ذلک… .۹
    والسلام علی من اتبع الهدی.

امیری سوادکوهی ـ قم المقدسه

۲۷ ربیع المولود ۱۴۳۵ هجری قمری

_________________________________________

منابع:

۱٫ سوره نساء ، آیه۵۹

۲٫الاثنی عشریه، صفحه ۳۳ – حدیقه الشیعه، صفحه ۵۶۴

۳٫سفینه البحار جلد ۲ صفحه ۵۷ ـ حدیقه الشیعه صفحه ۵۶۲

۴٫سفینه البحار جلد ۲ صفحه ۵۸ جلد ۵ صفحه ۲۰۰

۵٫سفینه البحار،جلد ۲، صفحه ۵۸

۶٫ الاثنی عشریه،صفحه ۲۹

۷٫ سوره غاشیه آیات۳ و ۴

۸٫ الجنّه العاصمه، ص۱۴۹ ـ ضیاء العالمین، ص۱۸۷ و…

۹٫قسمتی از زیارت پرفیض عاشورا

مطلب مرتبط با این خبر:

اهانت نورعلی تابنده به حجت الاسلام و المسلمین امیری سوادکوهی + فایل صوتی