از ادبیات نامتعارف مهدویت استفاده نفرمایید

    در پی بیانات حجت‌الاسلام والمسلمین علم الهدی (امام جمعه مشهد) درباره ی مطلبی راجع به مقام معظم رهبری که ایشان حجت امام زمان هستند و تبعیت بی قید و شرط بخاطر این امر از ایشان واجب است، حجت‌الاسلام‌والمسلمین امیری سوادکوهی در یادداشتی به این سخنان واکنش نشان داد و آن را خطرناک توصیف کرد.در بخشی از این یادداشت آمده است:
    … چندی است متنی از بیانات حضرتعالی در رسانه ها منتشر شده که در آن موضوعات شبهه برانگیزی در باب مهدویت مطرح گردیده که برای افکار عمومی بسیار سنگین، خطرناک و غیر قابل هضم است و استمرار چنین کلماتی می تواند تبعات تلخی را در جامعه اسلامی رقم بزند.
    مقوله ی حجت خواندن رهبر انقلاب برای امام زمان علیه السلام، مطلبی است که بیان آن در جایگاه نماز جمعه بسیار خطرناک است و سبب مشتبه شدن امر مهدویت بر مردم می شود.
    با این کلمات نابجا، تمام انتسابات رهبر انقلاب به حلقه ی وصل امام زمان ارواحنافداه می رسد و خطایا و کاستی های کارگزاران نیز به نام حضرت حجت ارواحنافداه تمام می شود، و این در حالی است که قرآن و عترت بر این اذعان دارند که تنها امامان معصوم هستند که از سوى خدای متعال تعيين می شوند. به تعبير ديگر نه انتخاب مردم در اين زمينه نقشى دارد و نه اجماع امت يا انتصاب از سوى افراد عادى؛ چرا كه ويژگى هايى در امام معتبر است كه جز خدا از آن آگاه نيست و مهمترين آنها همان مقام عصمت و علم مخصوص است كه امام بدون اين دو بال و پر، قادر بر پرواز در فضاى امامت و پيشوايى خلق نيست.
    انتخاب از جانب خدای متعال و ائمه اطهار علیهم السلام، موضوع بسیار مهمی است که در بیان قرآن و عترت بدان پرداخته شده و نمی توان چشم را بر حقایق دین بست و برای آنکه شخصیتی را تکریم نماییم، اصلی از اصول دین را تصرف نموده و امری که اختصاص به امام معصوم علیهم السلام دارد را در لفافه به دیگران منتسب کنیم.یقیناً حجت امام زمان ارواحنافداه حضرت زهرا سلام الله علیها هستند و بیان آن حجت که در ذهن مبارک هست، جایگاهش تریبون عمومی نیست.
    بزرگان مذهب و اکابر علمی بزرگ شیعه از کلینی تا خمینی هیچگاه چنین به صراحت درباره اعاظم شیعه چنین ادعایی را فریاد نزدند، مگر اقطاب گمراه صوفیه که آنها در لجنزار و توهمات شیطانی خود غرقند و از بیسواد های متوهمی چون آنها توقعی جز این مواضع نیست.
    از طرفی نوع ادبیات منتسب به حضرتعالی به هیچ عنوان در مجامع علمی جهان اسلام قابل اعتنا نیست و تزریق چنین سخنان ناپخته ای تبعات تلخی دارد که تنها راه را برای شیادان و مدعیان دروغین عرفان و مهدویت باز می کند.
    نباید با احساسات و تخیل مبانی اصیل مذهب تضعيف و برای تشریح شخصیت فقهای شیعه به قیاس و سخنان بی ربط روی آوریم.
    ولایت خط قرمز ما است، ما در باب اهل بیت علیهم السلام با احدی تعارف نداریم.
    بیایید بزرگان مذهب را با ادبیات فاخر و آنچه در شان است معرفی نماییم و با کلمات ناپخته سوژه ی تمسخر دشمنان و مدعیان دروغین نشویم.
    پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند: نحن أهل بيت لا يقاس بنا أحد، ما خاندانى هستيم كه احدى به ما قياس نمى شود. اين حديث نيز در منابع شيعه و سنّى آمده و در نهج البلاغه نيز ذكر شده است. در برخى از روايات آمده است: أحد من الناس.