اختلاف و تشکیک در بین عزاداران، کار شیطان است

    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی با اشاره به این مطلب که یکی از ناله های پس از شهادت سیدالشهداء، ناله ی شیطان بود گفت: پس از شهادت امام حسین علیه السلام ناله ی شیطان بلند شد، عفریته ها نزد او آمدند و گفتند ای ابلیس! حسین را کشتند!، می بایست پایکوبی کرد! چرا نگران و ناراحتی؟!، ابلیس گفت: آری! حسین را کشتند، ولی او سفینة النجاة امت می شود و عزای حسین مردم‌ را بسوی کمال سوق داده و آنان را از تحیر و سرگردانی نجات می دهد.
    شیطان پس از آن از عفریته ها سؤال کرد چه باید کرد! هر کدام پاسخی دادند که شیطان را قانع نکرد.
    شیطان فریادی زد و گفت: ای عفریته ها! بروید در میان عزاداران امام حسین علیه السلام، اختلاف بیندازید و در امر شعائر حسینی و عزاداری تشکیک انداخته و از صلابت و شکوه آن بکاهید.
    این محقق جوان، با اشاره به اینکه محرم ماه سنجش و غربالگری است که بواسطه ی آن امتحان سنگینی برای مدعیان محبت و وفاداری در سر تا سر کره ی زمین رقم می خورد. چه دل های تنها، حیران و شکسته ای که امام حسینی می شود و چه تپش های قلب ملتهبی به صاحب نفس مطمئنه یعنی سیدالشهداء آرام می‌گیرد و چه بیمارانی در دارالشفای حسینیه ها شفا و عاقبت امرشان ختم به حسین ارواحنا فداه می‌شود.
    وی تأکید کرد چه زبان هایی که آتش از آن شعله ور و در اسارت جهل گرفتار و با کلماتي تلخ و دور از معرفت نسبت به امام حسین علیه السلام آلوده می‌گردد و چه طوق هایی از جهنم، از اهانت و تمسخر به خیام عزای حسینی برگردن ها نهاده و چه صورت هایی بخاطر مقابله ی آشکار با اقامه ی عزای حسینی در مقابل مادر مظلومه ی شیعه سیاه و چه عاقبت هایی ختم به دوزخ و جهنم گردد.