پاسخ به شبهه ای در باب سیره نویسی در دهه ی هشتاد!

    بسم الله الرحمن الرحیم
    در پی شبهه پراکنی راجع به یکی از آثار مکتوب ما در باب سیره نویسی علمای شیعه در اواخر دهه هشتاد، بیان چند مطلب را جهت روشنگری قابل توجه می دانم.
    یک. کتاب زندگینامه ای که در اواخر دهه هشتاد توسط اینجانب نگاشته شد، آن کتاب یک جلد از موسوعه ی ۱۱۰ جلدی فقهاي شیعه است که به قلم این حقیر نوشته شده و در حدود ۱۴ سال پیش، در قسمت حروف (ش) تدوین و چهار سال بعد، حدود ۱۰ سال پیش، توسط مرکز نشر آثار مربوطه در آن زمان منتشر شد که در زمان چاپ و تألیف هیچ مطلب و ایراد و شبهه ای درباره ی شخص و بیت مذکور مطرح نشده بود و چهار سال پس از انتشار کتاب، افراط گرایی برخی از اطرافیانِ از مقلدانشان مشهود و سپس برخی سخنان مطرح شد.
    دو. کتاب مذکور در آن زمان، به تأیید وزارت ارشاد جمهوری اسلامی ایران مجوز رسمی نشر دریافت نمود و این مطلب گواه بر این امر است که بیت مذکور در آن زمان هیچ جریانی را همراهی ننموده و در آن زمان سایر آثارشان به تأیید قانون نشر، مجوز قانونی می‌گرفت.
    سه. سخنان و مواضع ما کاملا مشهود است. ما هوادار و طرفدار هیچ شخص، گروه و بیتی نیستیم و مطالب در آثار ما جنبه ی تاریخی دارد نه سیاسی و نه ارادت به افراد… و بارها نیز بیان نمودیم و در سایت رسمی مان درج کردیم : ما با کسی عقد اخوت نبسته ایم!، اگر روزی در کتاب ها و یا مقالات خود مطلبی نگاشتیم و یا شخصیتی را تکریم نمودیم، این به معنای تکریم ابدی آن نخواهد بود، و آنها تا زمانی که با شعائر الهی و خطوط قرمز مذهب حَقّه ی اهل بیت علیهم السلام و همچنین با حکومت اسلامی و ولایت فقیه مشکل و یا تقابلی نداشته باشند همواره مورد تأیید و تکریم خواهند بود.
    ما خود از خانواده ی انقلاب و شهدا بوده و شهید علی امیری و شهید حسین حاجیپور از سرمایه های دفاع مقدس خانواده ماست که بدان فخر می فروشیم… و ما نیز تا آخرین نفس، خود را سرباز ولایت و خادم قرآن و عترت و رهرو راه شهدا و امام شهیدان می دانیم و به فضل خدا و ائمه ی هدی بر این امر پایبند خواهیم بود. ان شاء الله

امیری سوادکوهی ـ قم المقدسه