غدیریه‌ها و حسینیه‌ها پناهگاه امنی برای مردم هستند

    همزمان با آغاز دهه فرخنده ی غدیر، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در مصاحبه ای با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، با تأکید بر احیا و برپایی جلسات غدیریه در دهه فرخنده ی ولایت و عزای حسینیه در ایام محرم و صفر، احیای جلسات دهه غدیریه و اقامه ی عزای حسینیه را سبب آرامش جامعه ی پریشان دانست که به برکت آن التهابات ناشی از بلایا از جامعه رخت خواهد بست چرا که دفع بلایایی چون کرونا و غیره، تنها به عنایت و اراده ی ولی خدا محقق می شود.
    این کارشناس امور دینی با اشاره به جولان ویروس منحوس کرونا در دنیا ، بر رعایت بهداشت فردی در جلسات اهل بیت علیهم السلام تأکید نموده و بیان داشت:  غدیریه ها و حسینیه ها پناهگاه امنی برای مردم یک جامعه هستند که بتوانند از تلاطم حوادث روزگار به ساحل آرامش و اطمینان برسند.
    سوادکوهی در ادامه تأکید کرد: در روزگاری که همه ی مردم هر کدام به نوعی در سختی و تلخی های دنیایی خود غوطه ورند و بلاها از هر طرف آنها را احاطه نموده و از هیچ کس کاری بر نمی آید و با یک ویروس فراگیر آنچنان دچار سرگردانی و ترس و حیرت می شوند که هیچ کس نمی تواند آنها را آرام و در پناه خود قرار دهد، آن زمان است که فطرت پاک بشری در قلب خود یک غوث و یک منجی و یک فریادرسی را فریاد می زند تا بتواند خویشتن را از منجلاب حوادث روزگار برهاند و سرشت پاک خویش را از دریچه ی موعود به سر منزل مقصود برساند که آن اهل بیت علیهم السلام هستند. در زيارت جامعه كبيره مى‌خوانيم: بِكُمْ فَتَحَ الله وَ بِكُمْ يَخْتِمُ وَ بِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَ بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماءَ أَنْ تَقَعَ عَلَى الْأَرْضِ إِلّا بِإِذْنِهِ وَ بِكُمْ يُنَفِّسُ الْهَمَّ وَ يَكْشِفُ الضُّرَّ.
    خداوند [عالم وجود را] به شما آغاز كرد و به شما نيز ختم مى‌كند و به واسطه شما، باران را فرو مى‌ريزد و به واسطه شماست كه آسمان را از اينكه بر زمين افتد [جز به اذن او] نگه مى‌دارد و به واسطه شما، اندوه را مى‌زدايد و سختى را برطرف مى‌كند.
    مؤلف کتاب اتمام حجت و کتب اعتقادی با صراحت بیان داشت: آن امیرالمؤمنینی که کاشف الکرب عن وجه رسول الله بود، امروز نیز به اراده و دعای خیرش کاشف الکرب عن وجه امت اسلام و جهان بشریت خواهد بود وآن امام حسین علیه السلامی که تربتش شفای درد های عالم است، یقیناً با احیای شعائر الهی اش به نظر کیمیا و جهان را دگرگون خواهد کرد.از اینرو اقامه ی جشن جهانی دهه غدیریه و  عزای جهانی حسینیه با رعایت بهداشت فردی در زمان شیوع کرونا فرصت مناسبی برای آرامش روانی جامعه از التهابات ناشی از کرونا حواهد بود.
    امیری سوادکوهی اقامه ی جشن جهانی غدیریه و عزای جهانی حسینیه عزا در دهه غدیر و محرم و در زمان شیوع کرونا را محکی بر مدعیان محبت به اهل بیت دانست و افزود: روزگاری برای دفاع از امیرالمؤمنین زبان قطع نموده و برای زیارت امام حسین علیه السلام دست قطع می کردند و حال چنان شد که دین و حقیقت آن اینگونه به ما رسید. حال که با رعایت پروتکل های بهداشتی خیمه ی جشن و عزای اهل بیت علیهم السلام برپا می شود صدای اعتراض روشنفکرنماهای بی هویت چه هدفی را رقم می زند؟!
    وی تأکید کرد: هیچ عقل سلیمی به دنبال آن نیست که بخواهد خود را در معرض مرگ بیندازد ولکن می بایست انسان جامع الاطراف باشد و تمام امور را در نظر بگیرد و تنها در مقابل دین و مذهب غیرت انسان دوستی اش  به جوش و خروش نیاید.
    وی با انتقاد از برخی که در مقابل این جلسات موضع می گیرند گفت: چقدر از همین معترضین امروز ،تالار رفته های جشن عروسی و میهمانی های شلوغ دورهمی دیروز بودند و آن زمان در عمل سخنی داشتند و به روضه ی امام حسین که رسیدند چنین افاضه می کنند ؟!
    امیری سوادکوهی با اشاره به توسل مردم ایران در هشتاد سال قبل نسبت به شیوع ویروس وبا و دفع بلا به برکت عزای حسینی گفت: استاد المجتهدین مرجع فقید شیعه، فخر شیعه مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمدرضا گلپایگانی قدس سره می فرمودند: حدود ۸۰ سال قبل که وبا به ایران آمده بود خیلی ها مبتلا و از دنیا رفتند،وقتی چنین شد مردم در تمام مسجدها و تکیه ها شروع به روضه خوانی و عزاداری و توسل نمودند… و مثل دهه ی عاشورا دسته های عزا به خیابان ها آوردند و سینه زدند … و بحمدلله وبا مرتفع شد .
    این محقق جوان در ادامه با واکاوی کلمه ی کهف به جایگاه پناهگاه بودن عترت پرداخت و گفت: واژه ی «كهف» به معناى پناهگاه ، بارها در متون روايى و در شأن اهل بيت عليهم السلام تكرار شده است ، چنان كه حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرالمؤمنین على عليه السلام در معرّفى خاندان پيامبر صلى الله عليه و آله مى فرمايد: «هُمْ مَوضِعُ سِرِّه وَ لَجَأُ أمْرِهِ وَ عَيْبَةُ عِلمِهِ وَ مَوْئِلُ حُكْمِهِ وَ كُهُوفُ كُتُبِهِ وَ جِبالُ دينِهِ ، بِهِمْ أقامَ انحِناءَ ظَهرِهِ وَ أذهَبَ ارْتِعادَ فَرائِصِهِ ». آل محمّد علیهم السلام امينان اسرار خداوند و پناهگاه اوامر او و معدن علم او و مرجع حكمت او و خزانه كتابهاى او و قله‏ هاى رفيع دين او. قامت خميده دين به پايمردى آنان راستى گرفت، و لرزش اندام هايش به نيروى ايشان آرامش يافت. امام زمان نیز در توقیع مشهورشان به شیخ مفید فرمودند: إِنَّا غَیْرُ مُهْمِلِینَ‏ لِمُرَاعَاتِکُمْ‏ وَ لَا نَاسِینَ لِذِکْرِکُمْ وَ لَوْ لَا ذَلِکَ لَنَزَلَ بِکُمُ اللَّأْوَاءُ وَ اصْطَلَمَکُمُ الْأَعْدَاء؛ ما در رعایت حال شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را از خاطر نبرده ایم ، که اگر جز این بود گرفتاریها به شما روی می آورد و دشمنان شما را ریشه کن می‌کردنداز اینرو می بایست متوسل و پناهنده ی به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شویم..
    وی تأکید کرد: پناهندگی به اهل بیت علیهم السلام که بندگان صالح خدایند تنها با شعار محقق نمی شود، بلکه در عمل و باور می بایست به اثبات برسد.
    سوادکوهی در خاتمه ضمن تشکر از کادر درمانی و زحمات و از خود گذشتگی هایشان در بحران اخیر گفت:گرچه خوشبختانه امروز پزشکان و کادر بهداشت و درمان ما در سراسر کشور با تلاشی خستگی ناپذیر به وظیفه و مسئولیت خود به خوبی عمل می کنند ولی ما در کنار گنجینه های گرانبهایی هستیم که توسط اهل بیت همیشه به ما سفارش شده که و آن احیای اقامه ی شعئر الهی اعم از جشن و عزای آل الله است که اگر بلا و خطری متوجه امت اسلامی شد، به وسیله این توسلات و توجهات این بلا از سر امت اسلامی رفع و دفع شود