بازتاب جهانی یک نامه ی علمی

به گزارش شیعه آنلاین دعوت حجت الاسلام و المسلمین شیخ “محمّد امیری سوادکوهی” از مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی از بزرگان اهل سنت ایران جهت پذیرش مذهب حَقّه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، بازتاب قابل توجهی در رسانه های داخلی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها و همچنین مورد بحث و بررسی شبکه های ماهواره ای شیعه و وهابی و رسانه های سمعی و بصری برخی کشورها قرار گرفته است.

    توجه شما را به بخشی کوچک از بازتاب جهانی این دعوت نامه جلب می نماییم :

سایت شیعه آنلاین:

    سایت شیعه آنلاین بعنوان منبع خبری ، اولین سایت انعکاس دهنده دعوت از مولوی عبدالحمید به مذهب تشیع بود که با انتشار این خبر ، این سایت کانون اخبار جهان قرار گرفت
    به گزارش شیعه آنلاین، حجه الاسلام و المسلمین شیخ “محمّد امیری سوادکوهی” از پژوهشگران و نویسندگان جوان شیعه که آثار و تألیفات متعدد و تأثیرگذاری در باب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و اکابر علمی جهان اسلام به رشته تحریر درآورده و از فعالان شیعی در سطح بین الملل بشمار می رود، در آستانه جشن جهانی دهه فرخنده غدیر و عیدالله الاکبر غدیر خم، در پیامی مهم و علمی که نسخه ای از آن را برای پایگاه خبری شیعه آنلاین ارسال نمود، خطاب به مولوی “عبدالحمید اسماعیل زهی” از بزرگان اهل سنت زاهدان، او را به مذهب حَقّه اهل بیت علیهم السلام دعوت نمود و بر ضرورت وحدت و همدلی بین شیعیان و اهل تسنن در پرتو ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام تأکید کرد.

1

لینک خبر شیعه آنلاین

سایت بین المللی العربیه :

    سایت بین المللی العربیه نیزبه تحلیل دعوت نامه نویسنده جوان شیعه پرداخت. در بخشی از خبر این سایت آمده است:
    محمد امیری سوادکوهی از اساتید حوزه علمیه قم، مولوی عبد الحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان را به مذهب تشیع دعوت کرد.
    مولوی عبد الحمید اسماعیل زهی بزرگترین رهبر مذهبی اهل سنت بلوچستان و عضو اتحادیه جهانی علمای اسلام است.
    در پیام سواد کوهی به مولوی عبد الحمید آمده است: ”به امید آن روز که همه مسلمانان امر خدا و رسول را به گوش جان خریده و همگان وارد مذهب اهل بیت علیهم السلام (که جز آن را طبق قرآن مجید، خدای متعال از احدی نمی پذیرد) شوند و یک پارچه و یک دست گشته و شاهد آن باشیم که طنین دل انگیز اشهد ان علی ولی الله از گلدسته های همه مساجد کشورمان و کشورهای جهان و علی الخصوص مسجد مکّی و مدنی طنین انداز شود و ندای آن گوش جهانیان را نوازش دهد و فضای عالم را به نور عدل و قسط منور فرماید.”
    قابل ذکر است که این خبر پر بازدیدترین خبر این سایت بین المللی شد.

العربیه

لینک خبر العربیه

رادیو بین المللی فرانسه :

    رادیو بین المللی فرانسه در عملی شتابزده و غیرقابل توجیه خبر دعوت نامه این محقق جوان شیعه را امری غیر منطقی تلقی کرد و با دعوت از کارشناسان معلوم الحال این عمل آکادامیک و علمی را به زعم خود و طبق سیاستهای واهی خود سیاسی تلقی کرد.در بخشی از گزارش این رسانه آمده است:
    در برخی از سایت های اینترنتی امروز – به نقل از “شیعه آنلاین” – خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه در آستانه عید غدیر یکی از روحانیون حوزه علمیه قم بنام حجت الاسلام محمد امیری سوادکوهی ، در پیامی که برای مولوی عبدالحمید بزرگترین رهبر مذهبی اهل سنت بلوچستان فرستاده است او را به “مذهب اهل بیت ” دعوت کرده است. این روحانی شیعه در پیامش آرزو کرده است که ” همه مسلمانان امر خدا و رسول را به گوش جان خریده و همگان وارد مذهب اهل بیت علیهم السلام ( که جز آن را طبق قرآن مجید ، خدای متعال از احدی نمی پذیرد) شوند… تا طنین دل انگیز اشهد ان علی ولی الله از گلدسته های همه مساجد جهان علی الخصوص مسجد مکی و مدنی ، طنین انداز شود.”
    طرح این نوع مطالبات از جانب گروههائی از روحانیون شیعه در شرایطی ارائه می شوند که روحانیت اهل سنت در ایران سالهاست نسبت به تبعیضات دینی در کشور بویژه علیه سنی ها اعتراض دارند و تا کنون بارها در اطلاعیه های متعددی این ناخشنودی ها را بگوش همگان رسانده اند.
    در گفتگوئی با رحمان جوانمردی فعال حقوق بشر در هلند ، وی این پیام را بیشتر” خنده دار!” توصیف می کند و معتقد است معنی این پیام آن است که آنها مذاهب دیگر را بر نمی تابند و می خواهند تمام مردم کشور را به شیعه تبدیل کنند.

3

لینک خبر رادیو بین المللی فرانسه

سایت سنی نیوز:

    سایت معلوم الحال سنی نیوز نیز با انعکاس این خبر با حرکتی بسیار زشت و غیر اخلاقی ، به توهین مستقیم حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی پرداخت و چهره سقیفه ای و بدون منطق خود را بار دیگر به رخ همگان کشید.
    این سایت وهابی که از پذیرش حقانیت مذهب اهل بیت علیهم السلام سرگردان شده بود با درج مطلبی دوباره با موضوع “آقای آخوند وقاحت هم حدی دارد” به سیاه نمایی و خودزنی رسانه ای پرداخت.
    مطلب قابل توجه آنکه دو خبر منعکس شده این سایت وهابی از حجت الاسلام امیری سوادکوهی تا این تاریخ۱۳۹۲/۷/۳۰ ؛بیش از۱۳هزار نفر بازدید کننده داشته است و این نشانه اهمیت والای این نامه و استقبال از مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام در بین اهل تسنن می باشد.

 4

لینک خبر سنی نیوز۱

لینک خبر سنی نیوز۲

سایت پارسینه :

    سایت پارسینه یکی از پر بیننده ترین سایت ها و رسانه های جمهوری اسلامی ایران با انتشار این خبر در قسمت ویژه اخبار دینی خود همه نگاه های کاربران اینترنتی خود را به این خبر مهم جلب کرد و این خبر در طول ساعات اولیه نشر آن بعنوان پر بیننده ترین خبر هفته معرفی این سایت معرفی گشت.
    نکته قابل توجه در این سایت استقبال گسترده شیعیان اهل بیت علیهم السلام و تامل جوانان اهل تسنن بر این دعوت نامه بود.در این بین وهابی های تندرو نیز در یک اقدام برنامه ریزی شده و هماهنگ به توهین و استفاده نمودن از الفاظ زشت و زننده نسبت به نویسنده جوان یعنی حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی پرداختند و بدون آنکه حتی اشاره ای به یک نکته از نکات علمی این نامه بپردازند چهره منافقانه خود را به رخ کشیدند و مذهب خود را با فحش و ناسزا به سایر کاربران اینترنتی نشان دادند.نکته قابل توجه دیگر آنکه این خبر تا تاریخ۱۳۹۲/۷/۳۰ پذیرای بیش از ۲۰۰ نظر بوده است.

 پارسینه

لینک خبر پارسینه

سایت ضد انقلاب پیک خبر:

    سایت ضد انقلاب پیک خبر که از انگلستان هدایت می شود در با درج تیتری بعنوان “یک عضو حوزه علمیه قم از رهبر مذهبی اهل سنت سیستان و بلوچستان دعوت به پذیرش تشیع کرد!” به انعکاس این خبر پرداخت.این سایت خبری که در این خبر سعی بر تضعیف مذهب تشیع داشت این مذهب جهانی را بعنوان اقلیت جامعه معرفی نمود و ناخواسته دسیسه های خود را نسبت به این مذهب الهی آشکار کرد.

6

لینک خبر پیک خبر

سایت خبری bpp:

    این سایت بیگانه که همواره خود را به مردم دلاور و ارزشمند بلوچ منتسب می کند و از طرفی کینه عمیقی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دارد به انعکاس دعوت حجت الاسلام امیری سوادکوهی از مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پرداخت و این اقدام مرسوم و کاملا علمی را غیر قابل قبول دانست.

 7

لینک سایت خبری bpp

سایت جهانی سنت :

    سایت جهانی سنت که در راستای امر به معروف و نهی از منکر و به منظور جمع آوری تناقضات و مخالفت های اهل سنت با قرآن مجید و سنت نبوی طراحی و در محیط علمی بکارگیری گردیده است ، در اقدامی ارزشمند به انعکاس این خبر مهم پرداخته است و از آنجایی که این سایت علمی مورد توجه جوانان اهل سنت نیز می باشد پس از انعکاس این خبر یکی از جوانان اهل تسنن با مراجعه به این سایت به مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام روی آورد.

 8

لینک خبر سایت جهانی سنت

آژانس خبری مسیحیان :

    محبت نیوز ، بزرگترین آژانس خبری مسیحیان ایران نیز با حمله شدید به این اقدام علمی محقق جوان شیعه ، این عمل آکادامیک را از قول یکی از فراریان ضد دین و ضد انقلاب ایرانی در هلند ،خنده دار توصیف کرد و آن را بی سابقه و غیر قابل تحمل دانست.

لینک خبر محبت نیوز

    PERSIACHRISTIANITY نیز با درج تیتری بعنوان “روحانی حوزه علمیه قم بزرگترین رهبر اهل سنت را به شیعه شدن دعوت کرد “؛ به انعکاس این خبر پرداخت.مسیحیت پارسی که این خبر را از محبت نیوز نقل می کرد با اشاره به موضعگیری رادیو بین المللی فرانسه این نامه را نوعی مطالبه تلقی کرد.

9

لینک خبرPERSIACHRISTIANITY

شبکه وهابی و ضد انقلاب کلمه :

    شبکه وهابی و ضد انقلاب کلمه که بارها به مقدسات تشیع و اهل سنت اهانت کرده است این بار نیز بجای اینکه پاسخی منطقی به نامه علمی حجت الاسلام امیری سوادکوهی (در حقانیت تشیع) دهد از موضوع طفره رفته و این اقدام علمی را سیاسی و تکفیری قلمداد کرده است.ناگفته نماند این سبک سخن گفتن نشانه عجز و ناتوانی این شبکه انحرافی است که بجای پاسخ منطقی آنرا سیاسی تلقی می کند.

 

شبکه وهابی وصال :

    شبکه وهابی و ضد انقلاب وصال که بارها به مقدسات اسلامی اهانت کرده است ، با پخش ویژه برنامه های زنده متعددی با موضوع “نقد نامه آخوند محمّد سوادکوهی” به اهانت های متعدد به این نویسنده جوان شیعه پرداخت و اهانت های خود و وهابیون را نوعی پاسخ به نامه علمی این محقق جوان شیعه قلمداد کرده است.ناگفته نماند این سبک سخن گفتن نشانه عجز و ناتوانی این شبکه انحرافی است که بجای پاسخ منطقی آنرا طور دیگر وانمود می کند.

سایت ارزشی ها :

    سایت ارزشی ها از سایت های ارزشی و انقلابی و بسیجی جمهوری اسلامی ایران نیز در اقدامی ارزشمند این دعوت مهم را منعکس کرد و با درج آن اهمیت والای هدایت در پرتو امیرالمومنین علی علیه السلام را به رسانه های ضد دین و ضد ارزش نشان داد.

14.

لینک خبر سایت ارزشی ها

پایگاه بین المللی شفقنا :

    پایگاه بین المللی شفقنا نیز به انعکاس مصاحبه ای از حجت الاسلام امیری سوادکوهی پرداخت و پاسخ این نویسنده جوان را به سوالات خبرنگاران به نمایش گذارد. سایت شفقنا از پایگاه های مهم و معتبر خبری شیعه به شمار می رود

1111111

لینک خبر سایت شفقنا

سایت ادیان نیوز :

    سایت ادیان نیوز اولین سایت خبری تحلیلی تخصصی ادیان و مذاهب نیز به انتشار و بازتاب گسترده این خبر مهم پرداخت.

16

لینک خبر ادیان نیوز

سایت شلمچه نیوز :

    سایت شلمچه نیوز که در زمینه شهدا و نشر فرهنگ دفاع مقدس و ارزش ها فعالیت می کند نیز به بازتاب این خبر مهم پرداخت.

ب

لینک خبر شلمچه نیوز

موج انعکاس

    انعکاس قابل توجه این خبر در رسانه های دنیا آنقدر گسترده بوده که این مقام میسر جهت انعکاس آن نیست.سایت هایی نظیر : البرز ،ارزش نیوز ، ادیان نیوز ، سوادکوه نیوز، سوادکوه آنلاین ، شمالنا ، دریا ، خبر فارسی ، بی بی سی فارس ، احرار ، آنلاین ۱۱۰ ، شبستان ، بین الحرمین زاهدان ،خانه مداحان و صدها سایت و رسانه در داخل و خارج ابران و همچنین شبکه اجتماعی افسران ، شیعه پلاس، فیس بوک و… به پوشش این خبر مهم جهان اسلام پرداختند.
    پس از انعکاس این دعوت نامه تعدادی از جوانان سنی به مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام روی آوردند و مفتخر به پیروی از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شدند.
    این جوانان مستبصر و ره یافته با ارسال پیام های متعدد به شیعه آنلاین و برخی از سایت های شیعی از پی بردن به حقانیت مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شگفت زده و مسرور شدند و ابراز داشتند: هرگز تصور نمی کردیم بزرگان علمی و اکابر اهل تسنن در کتاب هایشان، بر حقانیت ولایت و خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی علیه السلام معترف باشند و این دعوت نامه ما را متحیر و البته بیدار کرد. علاوه بر بنده، اعضای خانواده ام نیز به مذهب تشیع تمایل پیدا کرده ایم.

روایت شیعه آنلاین از شیعه شدن جوانان اهل سنت :

    این دعوت نامه که به همراه یک جلد کتاب “اتمام حجت” از تألیفات این محقق شیعی برای مولوی “عبدالحمید” ارسال شده، مورد استقبال گسترده جوانان اهل سنت قرار گرفته، تا آنجا که تعدادی از جوانان سنی از شهرهای زابل و زاهدان پس از مطالعه و تأمل بر متن کامل این دعوتنامه که تمامی محتوای آن بر اساس اسناد و مدارک بزرگان اهل سنت ارائه شده و حقانیت ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را اثبات کرده، به مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام روی آوردند و مفتخر به پیروی از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شدند.
    این جوانان مستبصر و ره یافته با ارسال پیام های متعدد به شیعه آنلاین و برخی از سایت های شیعی از پی بردن به حقانیت مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شگفت زده و مسرور شدند و ابراز داشتند: هرگز تصور نمی کردیم بزرگان علمی و اکابر اهل تسنن در کتاب هایشان، بر حقانیت ولایت و خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی علیه السلام معترف باشند و این دعوت نامه ما را متحیر و البته بیدار کرد. علاوه بر بنده، اعضای خانواده ام نیز به مذهب تشیع تمایل پیدا کرده ایم.
    “عارف” یکی از ره یافتگان به مذهب اهل بیت علیهم السلام خطاب به نویسنده این دعوت نامه می نویسد: واقعا چگونه می شود که صدها اسناد و مدارک دال بر حقانیت و خلافت بلافصل حضرت علی رضی الله عنه در کتب معتبر اهل سنت وجود داشته باشد و ما از آن بی خبر بودیم. این جوان مستبصر در ادامه می نویسد: وقتی دعوت نامه به مولوی را خواندم ابتدا از عصبانیت، تمام وجودم آتش گرفت و به فحش و ناسزاگویی به نویسنده آن پرداختم اما پس از چند روز بررسی و تأمل بر محتوای نامه و تطبیق دادن آن با کتاب های معتبر و صحیح بزرگان اهل سنت، حقیقت برایم آشکار شد و از ناراحتی فریاد کشیدم که چرا مولوی های ما این حقایق را از ما مخفی نگه داشتند و واقعاً چرا به آنان اعتماد کردیم.
    “عبدالرحمن” از زابل یکی دیگر از هدایت شدگان به مذهب اهل بیت نیز در پیامی به سایت جهانی “سنّت” می نویسد: من یک سنی شافعی هستم. با مطالعه این نامه (دعوت از عبدالحمید به مذهب اهل بیت) متحیر شدم و دلم متمایل به مذهب تشیع شد. او در ادامه می نویسد: مرگ برایم بهتر از آن است تا آنکه بخواهم مانند گذشته زندگی کنم و از مذهب اهل بیت دوری گزینم. متاسفانه علیرغم میل باطنی ام نمی توانم تشیع خود را آشکار کنم، چرا که می دانم پدر وهابی ام مرا می کشد… ولی به الله قسم شیعه شدم و چشمانم به حقیقت روشن شد… .
    نکته قابل توجه در این نامه ها آن است که این تعداد مستبصر اعلام نمودند که از ترس اینکه مبادا تندروهای وهابی به آنان آسیب برسانند، بصورت مخفیانه معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را خواهند آموخت و در پی تبلیغ نامحسوس مذهب اهل بیت علیهم السلام بین سایر جوانان آزاداندیش سنی بر خواهند آمد. با این وجود امید می رود که حقیقت برای سایر جوانان حقیقت جوی عامه که استقبال قابل توجه ای از این دعوت نامه کرده اند، آشکار شود و در آستانه عیدالله الاکبر غدیر شاهد هدایت هزاران جوان آزاد اندیش و فرهیخته از سایر مذاهب به مذهب حقّه اهل بیت علیهم السلام باشیم.

فحاشی؛ شیوه جدید فرافکنی

    در پی انتشار این نامه برخی به جای پاسخگویی علمی به این نامه ، شیوه فحاشی، توهین و ناسزا گویی را در دستور کار قرار داده و علاوه بر مورد اهانت قرار دادن حجه الإسلام امیری سوادکوهی که نویسنده نامه به جناب مولوی بوده، روحانیون شیعه و مذهب تشیع را نیز در فضای مجازی و صفحات اجتماعی مورد اهانت و فحاشی قرار دادند.از نکات قابل توجه این مطلب این بود که سه شبکه وهابی نور و وصال و کلمه به خود زنی عجیب و غیر قابل باور پرداختند و بی سوادی خود را به رخ جهانیان کشاندند.
    برای روشن تر شدن موضوع، تعدادی از نظرات و مطالب منتشر شده توسط وهابیون را منتشر می کنیم:

31504_TMJ3T502_pic

31504_NJ7EB6SX_pic31504_PBBXEFGI_file

 

مصاحبه اختصاصی شیعه آنلاین با حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی :

    به گزارش شیعه آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ “محمّد امیری سوادکوهی” روحانی، پژوهشگر و نویسنده جوان شیعه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شیعه آنلاین در شهر مقدس قم، به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد.
    وی در ابتدای این مصاحبه، بزرگ ترین عید الهی یعنی عیدالله الاکبر “غدیر” را به تمامی مسلمانان جهان و همچنین به تمامی ادیان و مذاهب تبریک و تهنیت گفت و افزود: عیدالله الاکبر “غدیر” تنها متعلق به مسلمانان نیست زیرا تمامی ادیان و مذاهب در مقابل عظمت و حقانیت وصی بلافصل رسول خاتم، اعجوبه جهان خلقت یعنی حضرت صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرالمومنین علی علیه السلام سر تعظیم فرود می آورند و او را به عنوان انسانی کامل و خلیفه ای الهی پذیرفته اند.
    حجه الإسلام امیری سوادکوهی در ادامه گفت: منکر ولایت علوی، منکر تمامی ادیان و مذاهب است. همانگونه که رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: هر کس ولایت علی بن ابیطالب را رد نماید، تکذیب نموده تورات و انجیل و زبور و صحف ابراهیم علیه السلام و پیغمبران دیگر را؛ زیرا در کتب آنها نازل نشده چیزی مهم تر از شناسایی خدا به یگانگی و اقرار به نبوت محمد و ولایت علی و ائمه اطهار علیهم السلام از نسل او.
    انگیزه شما از دعوت اخیرتان از مولوی “عبدالحمید اسماعیل زهی” به مذهب اهل بیت علیهم السلام چه بوده است؟
    انگیزه دعوت اینجانب از جناب مولوی عبدالحمید، نشأت گرفته از دستور خدای متعال در قرآن مجید :.۷٫وده که فرمودند: (وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاهَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکاهَ وَ یُطیعُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ سَیَرْحَمُهُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیمٌ) «التوبه۷۱» که به فضل خدا داعین مذهب اهل بیت علیهم السلام باشند. اهل بیتی که رسول خدا صلی الله علیه و آله در حدیث متواتر «ثقلین» آنان را به امر خدا همتای قرآن مجید و مفسر آن و جامع کلمه مسلمانان بر توحید معرفی نموده و فرمودند: «انّی مخلفٌ فیکم ما إن تمسکتم به لن تضلّوا إبداً کتاب الله و عترتی أهل بیتی و إنّهما لن یفترقا حتّی یردا علی الحوض فانظروا فانظروا کیف تخلفوننی فیهما.»
    انگیزه مهم دیگری که می توان به آن اشاره کرد مبحث ارزشمند و مهم وحدت مسلمانان و تحقق آرزوی دیرین رسول خدا صلی الله علیه و آله است، از این رو ایشان را به این مذهبِ حق آسمانی دعوت نمودم تا ان شاءالله در پرتو حصن حصین ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و قلعه امن دو ثقل و یادگار رسول خدا، یعنی «قرآن و عترت» در مسیر کمال و انسانیت قدم برداشته و به کمک یکدیگر بتوانیم وحدت بی نظیر مسلمین را تحت لوای حضرت وصی، امیرالمؤمنین علی علیه السلام به رخ جهانیان بکشانیم و آن را در تاریخ اسلام رقم بزنیم.
    جناب سوادکوهی؛ آیا تا به امروز مطلبی در رد نامه علمی شما نوشته شده است؟
    بنده این دعوت نامه را برای جناب مولوی “عبدالحمید” ارسال نمودم و حال منتظر خبر مسرت بخش پذیرش مذهب محمّد و آل محمّد علیهم السلام توسط ایشان هستم. تا به امروز نیز هیچ یک از بزرگان و مولوی های اهل سنت و شبکات وهابی نتوانستند حتی یک خط و یا یک کلمه از این نامه را رَد و یا محتوای آن را تکذیب کنند زیرا خط به خط و کلمه به کلمه این دعوت نامه بر اساس اسناد معتبر و مهم علمی نزد اهل تسنن نگاشته شده و حقانیت مذهب اهل بیت علیهم السلام را به اثبات رسانیده و ایراد و اعتراض بر این نامه مساوی است با زیر سوال بردن مبانی علمی اهل تسنن که سبب می شود کتب صحاح حضرات به اغلاط تغییر نام دهد. البته جا دارد به این مطلب نیز اشاره کنم که تمامی مطالب ارائه شده در این نامه، ده ها و یا صدها سند محکم و معتبر دیگر از کتب معتبر اهل سنت دارد که تمامی آن را بصورت اسکن و کاملا واضح و دقیق در اختیار داریم و می توانیم در صورت لزوم در اختیار تمامی حقیقت طلبانِ آزاداندیش، خصوصا جوانان حقیقت جوی اهل تسنن قرار دهیم.
    پس از انتشار خبر نامه جنابعالی به مولوی، بسیاری از رسانه های وهابی و ضد انقلاب و فرقه های انحرافی مستقیماً به حضرتعالی توهین کردند. سخن شما با این رسانه ها چیست؟
    آنها با این سیاه نمایی ها و جوسازی ها خواستند ندای حق را ساکت و نور خدا را (مذهب اهل بیت علیهم السلام) خاموش کنند. نیازی نمی بینم که به آنان پاسخی دهم. هزار و چهارصد و اندی سال خدای متعال با رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره آنان سخن گفت و فرمود: یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‌خواهند نور خدا (ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام) را با دهانهاشان (سخنان خویش) خاموش کنند ولی خدای عزوجل نمی‌گذارد تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید.
    سایت های وهابی تنها ایرادی که از شما گرفتند، سن شماست! به نظر شما آیا این امر قابل توجیه است؟
    در مکتب رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، سن و سال مطرح نیست. بنده شما را به مناظره جناب هشام بن حکم (از شاگردان امام صادق علیه السلام) با یکی از بزرگان اهل تسنن به نام عمرو بن عبید دعوت می کنم که تاریخ خود گواهی می دهد که جوانی در سن و سال هشام با پیرمردی از بزرگان عامه به مناظره برخاست و بر او پیروز شد.البته مطرح نمودن این مسائل فرار از حقیقت و پاک نمودن صورت مساله است که این سخنان در عصر امروز جایگاهی ندارد.
    آیا در پایان سخنی برای گفتن دارید؟
    از تمامی جوانان حقیقت جوی اهل تسنن می خواهم که این دعوتنامه و اتمام حجت را با تأمل و دقت و بدون تعصب مطالعه کنند و این مهم را نیز بدانند که اسلام حقیقی و اکمال دین طبق فرمایش قرآن کریم و رسول خدا صلی الله علیه و آله و حتی طبق معتبرترین کتب نزد اهل تسنن، تنها در تبعیت و پذیرش امامت و خلافت بلافصل امیرالمومنین علی علیه السلام محقق می شود.