دیپلماسی وحدت یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام است

    حجت‌الاسلام محمد امیری سوادکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه وحدت اسلامی از مظلوم‌ترین واژه‌هایی است که زخم‌های فراوانی به دلیل عدم توجه به آن بر پیکر اسلام نشسته است، افزود: فقدان وحدت اسلامی باعث التهاب در امت اسلامی و تحقق آن باعث آرامش و نزول رحمت و احیای مدینه فاضله الهی است.
    نویسنده کتاب خون نگاشته‌های فاطمی با یادآوری اینکه فلسفه نفرین ائمه معصومین علیهم السلام بر عاملین شکست نخستین پروژه وحدت اسلامی برای تاکید دوباره رسول خدا بر امامت در قنوت نماز آنها را باید در آغاز انحراف و ظهور القاعده و «داعش» و اسرائیل جستجو شود، خاطرنشان کرد: فجایع موجود در جهان اسلام به دلیل عدم تحقق وحدت اسلامی و غربت حقیقت دین در بین مسلمانان است.
    امیری با انتقاد از اینکه پس از ۱۴۰۰ سال هنوز نتوانسته‌ایم حقیقت وحدت را اجرایی کنیم، گفت: وحدت اسلامی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری به عنوان علمدار وحدت جهان اسلام است که برخی‌ها برای کمرنگ کردن آن تلاش می‌کنند.
    وی با تاکید بر اینکه اطلاعت از قرآن و عترت به عنوان دو امانت رسول‌خدا، جامعه اسلامی را از ایجاد بزرگترین معضل جامعه اسلامی نفاق و تفرقه دور می‌کرد، افزود: کمرنگ شدن وحدت در جامعه اسلامی باعث شده است تا BBC و VOA دو گرگ درنده فرهنگ استعماری با حمایت از برخی از مسلمانان بر طبل انسانیت و دفاع از حقوق بشر بکوبند.
    محقق و نویسنده موضوعات دینی با بیان اینکه دیپلماسی وحدت اسلامی یکی از عناصر قدرت نرم جهان اسلام است، افزود: اقشار مختلف جامعه با الگوپذیری از بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری در گسترش وحدت اسلامی تلاش کنند