امام حسین علیه السلام، امام تمام موجودات عالم است

    به گزارش راه شلمچه، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در روز تاسوعای حسینی در بیت حضرت آیت الله العظمی نظری خادم الشریعه از علمای بزرگ مازندران، در جمع فضلای حوزه علمیه و عزاداران تاسوعایی در بیاناتی علمی و تحقیقی، مقام سیدالشهدا علیه السلام را بالاتر از منزلت ابراهیم خلیل الرحمان علیه السلام و سایر پیامبران به غیر از رسول خاتم دانست و بر اساس دقایق و ظرائف قرآنی این مطلب را تبیین و اثبات نمود.
    وی در ادامه به بیان مأموم بودن تمام موجودات عالم در مقابل امام حسین علیه السلام اشاره کرد که از اینرو تمام موجودات در عصر عاشورا بر امام حسین علیه السلام گریه کردند و بکاء کلشی ء بحسبه.
    این محقق جوان که در محضر بنیانگذار دهه فرخنده غدیر، علامه نظری خادم الشریعه سخن می گفت: افتخار پیامبران را گریه و ندبه و مواسات بر سالار شهیدان دانست و حقیقت کمال و راه نجات امت را رهروی از مکتب حسینی تلقی نمود.
    سوادکوهی در بخشی از سخنانش از معرفی ضعیف حضرات معصومین علیهم السلام در نهادهای علمی کشور انتقاد کرد و همگان را بر تبیین حقیقی شخصیت والای اهل بیت علیهم السلام و  فضائل و مناقب آنان دعوت نمود و تأکید کرد که می بایست مراقبت نمود که حضرات آل الله با کسی مقایسه نکنیم.

وی در خاتمه مردم ساری و مازندران را به بهره مندی از علمای این دیار دعوت و خواستار قدرشناسی از گنجینه های این منطقه از جمله مؤسس گرانقدر دهه فرخنده غدیر شد و همچنین رهروی از ولایت فقیه را شرط نجات جامعه اسلامی دانست.