چرا نورعلی تابنده از مناظره علمی فرار کرد؟!

تحلیلی بر فرار تاریخی قطب دراویش!

    نورعلی تابنده دعوت کننده‌ی به مناظره را فردی بیسواد تلقی کرد و صلاحیت حریف خود را برای مناظره کافی ندانست و به‌همین جهت لازم است تا پشت پرده فرار او از مناظره و همچنین مختصری از شخصیت علمی دعوت کننده ی به مناظره را بیشتر بشناسیم.
    به گزارش شلمچه نیوز، در پی فرار  تاریخی نورعلی تابنده، قطب فرقه ی انحرافی صوفیه از مناظره علمی با حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی، شلمچه نیوز در تحلیلی گذرا به این رویداد مهم و تاریخی پرداخته و با واکاوی خود، دلایل پشت پرده ی فرار او و  پوشالی بودن فرقه ای که وی خود را پیشوای آن می پندارد،  به اثبات می رسانید.

*مناظره علمی چیست؟!

    مناظره گفتمانی برای ایجاد فهم مشترک و درک متقابل توام با اثربخشی دوجانبه است؛ از این رو، ائمه معصوم علیهم السلام به ویژه، حضرت رضا علیه السلام آن را به عنوان یکی از روش های آموزشی در موضوعات پرچالش علمی در خور دقت و تامل بسیار می دانستند که این منش با ادیان و مذاهب و مکاتب انحرافی صورت می پذیرفت.
    ارزشمندیِ گفتگو، مباحثه و مناظره، به عنوان فعلی از افعال اختیاری انسان، منوط به انگیزۀ فرد از انجام آن است،  وگرنه خود گفتگو،  فی نفسه،  نه دارای ارزش اخلاقی مثبت است و نه ارزش اخلاقی منفی.  باید دید که هدف فرد از ورود به عرصۀ گفتگو با دیگران و انجام مناظره چیست.  هرچند افراد مختلف ممکن است دارای انگیزه های متفاوتی باشندکه در عصر ما اندیشمندان بزرگ آنرا وسیله ای برای هدایت و کشف حقیقت دانسته و از طرفی در پی ایجاد مشترکات می پندارند.

*نورعلی تابنده کیست؟

    نورعلی تابنده، ملقب به مجذوب علیشاه ، زاده ۲۱ مهر ماه ۱۳۰۶ گناباد، قطب سلسله نعمت‌اللهی سلطانعلیشاهی گنابادی است. قطب کنونی دراویش گنابادی، پس از درگذشت علی تابنده گنابادی معروف به محبوبعلی‌شاه، به ریاست این فرقه دست یافت. از انحرافات وی می توان به سخنرانی اش در تاریخ۸/۱/۱۳۹۲ در جمع بانوان اشاره کرد که خطاب به آنان می گوید: با تشرف به من شرف پیدا می کنید و زمانی که با من بیعت کردید گناهانتان به گردن من است و در بیعت, شخصی که بیعت می گیرد از طرف خدا مشخص شده(در اینجا منظور این است که من که از شما بیعت میگیرم از طرف خدا مشخص شدم)و اگر برای تشرف شوهرتان یا پدرتان هم راضی نبود که شما مشرف شوید نیازی به اجازه ندارید چون تشرف شخصی است و به دیگری ربط ندارد حتی پسر بدون اجازه پدر میتواند مشرف شود چون زمانی که پدر فرزند را به دنیا آورد مگر از او اجازه گرفت. نورعلی تابنده آنچنان نزد مریدانش ارزشمند است که دست و  پایش را می بوسند و خاک پایش را تبرکاً بر چشمانشان می نهند، این در حالی است که وی از خواندن صحیح روخوانی قرآن و نماز  عاجز و ناتوان است.

*اهانت نورعلی تابنده به حضرت زهرا سلام الله علیها!

    «نورعلی تابنده» قطب فعلی فرقه صوفیه گنابادیه بعد از آنکه حیات امام زمان علیه السلام، عصمت امامان معصوم علیهم السلام و اصول دین را زیر سوال برد؛ در یکی از جلسات سخنرانی خود که در دولتسرای تهران برگزار شده بود به مقام حضرت زهرا سلام الله علیها توهین کرد.
    در پی این اهانت های آشکار،مردم شهرستان گناباد با امضای طوماری خواستار تغییر نام فرقه صوفیه نعمت اللهی گنابادی و اقدام جدی مراجع قضایی نسبت به این فرقه انحرافی در توهین به حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها شدند.

*دعوت به مناظره!

    در این بین یکی از محققان و نویسندگان جوان شیعه به نام حجت الاسلام و المسلمین امیری سوادکوهی در پیامی مهم و علمی، نورعلی تابنده را نیز به بازگشت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، پیروی از آنان و  در صورت عدم پذیرش به مناظره علمی دعوت کرد.
    وی ضمن انتقاد شدید از اهانت قطب این فرقه انحرافی به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها ، اهانت به ساحت برترین بانوی جهان خلقت را سیره ی دشمنان اهل بیت علیهم السلام و  فعل نواصب و خوارج دانست و ضمن هشدار به هتّاکان، به تبیین شخصیت والای حضرت فاطمه شهیده سلام الله علیها و شهادت مظلومانه ی آن حضرت پرداخت که مورد تحلیل و انعکاس سایت های داخلی و خارجی قرار گرفت.

*فرار نورعلی تابنده از مناظره و فحاشی به دعوت کننده!

    در پی دعوت این محقق جوان از “نورعلی تابنده” به مناظره و بازگشت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ، “نورعلی تابنده” طی سخنانی غیر علمی و توهین آمیز، اهانت های متعددی به امیری سوادکوهی روا داشت و با ایراد این مطلب که “شأن من بالاتر از آن است که کسی مرا به هدایت دعوت کند”، توهین بی شرمانه ی خود به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها را بزرگ ترین کشف علمی زندگانی خود نامید.
    نورعلی تابنده در ادامه افزود: کسی من را دعوت به مناظره کرده که هنوز کتاب جامع المقدمات که از کتب اولیه حوزه هست را نخوانده و گفته که بیایید از توهین به حضرت زهرا سلام الله علیها توبه کنید. بدانید او سواد کافی برای مناظره با من را ندارد. “نورعلی تابنده” که این سخنان را در جمع مریدان و پیروان خود ایراد نموده بود، با بیان این مطلبِ غیر آکادامیک که نویسنده این دعوت نامه قابلیت مناظره با من را ندارد، مورد تشویق شدید مریدانش قرار گرفت و افزود: هر کسی صد سال دیگر کتاب یا نوشته من را ببیند می گوید کشف مهمی کرده ام! به خصوص حالا که آثار؛ اعم از نوشته و غیر نوشته وسایل طولانی بودنش وجود دارد. این همه انحرافات که ما خودمان در تاریخ اسلام می‌بینیم و متأسفانه این توسلِ به انحرافات در همه‌ی رشته‌ها و در همه‌ی اشخاص دیده می‌شود. اخباری که ممکن است موجب گمراهی شیعه‌ ای بشود، هست. انحراف، همین امر موجب می‌شود که حقیقت بر مردم مکشوف نشود. یکی از جهات ولایت هم که می‌گوییم، یعنی دعوت به ولایت، دعوت به بیعت ولوی نه اینکه ولایتی که مثل نقل نبات، نه! آن ولایت واقعی، باید هرکس خودش برود تحقیق کند.
    وی سپس با اهانت مجدد و کنایه آمیز به استاد امیری سوادکوهی گفت: ان شاءالله خداوند ما را از شرّ این شیطان زاده‌هایی که در ذهن ما! هستند نجات بدهد و به ما هم نیروی تشخیص بدهد.

*دعوت کننده ی به مناظره با تابنده که بود ؟!

    از آنجایی که نورعلی تابنده در سخنرانی مهم و جنجالی اش که بر علیه دعوت کننده ی به مناظره ایراد نمود و وی را بیسواد تلقی کرد و صلاحیت حریف خود را برای مناظره کافی ندانست بر آن شدیم تا بیان مختصری از شخصیت علمی دعوت کننده ی به مناظره ، وی را بشناسیم.
    حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمّد امیری سوادکوهی، پژوهشگر و نویسنده جوان شیعه ، متولد ۱۳۶۲ شمسی بوده که در شهرستان سوادکوه مازندران دیده به جهان گشود.
    سوادکوهی که حدود ۲۰ سال از دوران تحصیلش در حوزه های علمیه می گذرد و در حال حاضر در حوزه علمیه قم مشغول به تحصیل و تدریس می باشد، از شاگردان آیات عظام وحید خراسانی، جوادی آملی ، اشتهاردی، میلانی، موسوی تهرانی، ایازی مازندرانی، نظری خادم الشریعه و… بشمار می آید، که تا به امروز مقالات علمی متعدد و ده ها کتاب از وی بر جای مانده است که از آن می توان به کتاب “اتمام حجّت“ اشاره کرد که این اثر علمی نزدیک به هزار صفحه می باشد. کتاب های خون نگاشته های فاطمی، ایازی از ملکوت ، در شعاع جانان ، موسوعه ۵۰جلدی فقهای شیعه ،اصل الاصولی به نام ولایت فقیه ، وحدت اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر و… از قلم این نویسنده جوان می باشد.
    حال که موقعیت علمی دعوت کننده به مناظره مشخص شد ، این سؤال مطرح می شود که حقیقتاً چه چیزی سبب آن شد که نورعلی تابنده، بزرگترین چهره ی فرقه ضاله و انحرافی صوفیه در ایران از مناظره ی علمی و رسمی شانه خالی نموده و پا به فرار می گذارد؟! آن هم به بهانه ی آنکه دعوت کننده ی به مناظره هم وزن وی نیست!

*نتیجه گیری!

    همه ما می دانیم نپذیرفتن مناظرات مستقیم علمی ، فرار از حقیقت و نشانه ی عدم کفایت علمی است و در تاریخ مشاهده می کنیم منحرفین از حقیقت و آنانی که از استدلالات علمی بی بهره بوده اند برای روشن نشدن حقیقت چهره ی شان تن به مناظرات نداده و با بهانه های واهی ، از این جلسات آکادامیک فاصله و طفره رفته اند.این امر نیز  در عصر ما مشهود بوده که قطب دراویش نعمت اللهی یعنی آقای تابنده برای فرار از حقیقت که شاید تاریخ پوشالی بودن فرقه ی ساختگی اش را در یک مناظره علمی در برابر یک محقق جوان برای همیشه روشن و گواهی دهد از مناظره علمی فرار و فحاشی و بی ادبی را بجای آن از خود به یادگار بگذارد.
    بی شک سخنرانی تاریخی و اهانت های بی شرمانه ی نورعلی تابنده بر علیه این محقق و نویسنده جوان در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان در این سخنان تعمق نموده و فرق بین علم و جهل را به وضوح خواهند فهمید.

منبع: اقتباس از شلمچه نیوز