نامه اي که يک خانواده را شيعه کرد

    به گزارش شیعه آنلاین،‌ هفته گذشته مطلبی تحت عنوان «دعوت مولوی عبدالحمید به مذهب اهل بیت (ع)» را منتشر کردیم که عبارت بود از نامه یک روحانی شیعه خطاب به “مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی” چهره سرشناس اهل سنت زاهدان.
    دعوت این روحانی جوان شیعه یعنی حجت الاسلام و المسلمین شیخ “محمّد امیری سوادکوهی” از جناب مولوی جهت پذیرش مذهب حَقّه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، بازتاب قابل توجهی در رسانه های داخلی جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها و همچنین مورد بحث و بررسی شبکه های ماهواره ای شیعه و وهابی و رسانه های سمعی و بصری برخی کشورها قرار گرفته است.
    این دعوت نامه که به همراه یک جلد کتاب “اتمام حجت” از تألیفات این محقق شیعی برای مولوی “عبدالحمید” ارسال شده، مورد استقبال گسترده جوانان اهل سنت قرار گرفته، تا آنجا که تعدادی از جوانان سنی از شهرهای زابل و زاهدان پس از مطالعه و تأمل بر متن کامل این دعوتنامه که تمامی محتوای آن بر اساس اسناد و مدارک بزرگان اهل سنت ارائه شده و حقانیت ولایت و امامت امیرالمؤمنین علی علیه السلام را اثبات کرده، به مذهب حقه اهل بیت علیهم السلام روی آوردند و مفتخر به پیروی از حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام شدند.
    این جوانان مستبصر و ره یافته با ارسال پیام های متعدد به شیعه آنلاین و برخی از سایت های شیعی از پی بردن به حقانیت مذهب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام شگفت زده و مسرور شدند و ابراز داشتند: هرگز تصور نمی کردیم بزرگان علمی و اکابر اهل تسنن در کتاب هایشان، بر حقانیت ولایت و خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی علیه السلام معترف باشند و این دعوت نامه ما را متحیر و البته بیدار کرد. علاوه بر بنده، اعضای خانواده ام نیز به مذهب تشیع تمایل پیدا کرده ایم.
    “عارف” یکی از ره یافتگان به مذهب اهل بیت علیهم السلام خطاب به نویسنده این دعوت نامه می نویسد: واقعا چگونه می شود که صدها اسناد و مدارک دال بر حقانیت و خلافت بلافصل حضرت علی رضی الله عنه در کتب معتبر اهل سنت وجود داشته باشد و ما از آن بی خبر بودیم. این جوان مستبصر در ادامه می نویسد: وقتی دعوت نامه به مولوی را خواندم ابتدا از عصبانیت، تمام وجودم آتش گرفت و به فحش و ناسزاگویی به نویسنده آن پرداختم اما پس از چند روز بررسی و تأمل بر محتوای نامه و تطبیق دادن آن با کتاب های معتبر و صحیح بزرگان اهل سنت، حقیقت برایم آشکار شد و از ناراحتی فریاد کشیدم که چرا مولوی های ما این حقایق را از ما مخفی نگه داشتند و واقعاً چرا به آنان اعتماد کردیم.
    “عبدالرحمن” از زابل یکی دیگر از هدایت شدگان به مذهب اهل بیت نیز در پیامی به سایت جهانی “سنّت” می نویسد: من یک سنی شافعی هستم. با مطالعه این نامه (دعوت از عبدالحمید به مذهب اهل بیت) متحیر شدم و دلم متمایل به مذهب تشیع شد. او در ادامه می نویسد: مرگ برایم بهتر از آن است تا آنکه بخواهم مانند گذشته زندگی کنم و از مذهب اهل بیت دوری گزینم. متاسفانه علیرغم میل باطنی ام نمی توانم تشیع خود را آشکار کنم، چرا که می دانم پدر وهابی ام مرا می کشد… ولی به الله قسم شیعه شدم و چشمانم به حقیقت روشن شد… .
    نکته قابل توجه در این نامه ها آن است که این تعداد مستبصر اعلام نمودند که از ترس اینکه مبادا تندروهای وهابی به آنان آسیب برسانند، بصورت مخفیانه معارف اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را خواهند آموخت و در پی تبلیغ نامحسوس مذهب اهل بیت علیهم السلام بین سایر جوانان آزاداندیش سنی بر خواهند آمد. با این وجود امید می رود که حقیقت برای سایر جوانان حقیقت جوی عامه که استقبال قابل توجه ای از این دعوت نامه کرده اند، آشکار شود و در آستانه عیدالله الاکبر غدیر شاهد هدایت هزاران جوان آزاد اندیش و فرهیخته از سایر مذاهب به مذهب حقّه اهل بیت علیهم السلام باشیم.
    گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین “امیری سوادکوهی” از پژوهشگران و محققان جوان شیعه، چندی پیش با ارسال پیامی خطاب به مولوی “عبدالحمید اسماعیل زهی” از بزرگان اهل سنت زاهدان، او را به مذهب حَقّه اهل بیت علیهم السلام دعوت نمود و بر ضرورت وحدت و همدلی بین شیعیان و اهل تسنن در پرتو ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام تأکید کرد.
    ناگفته نماند متن این پیام کاملاً برگرفته از معتبرترین کتب نزد بزرگان و اکابر علمی اهل تسنن می باشد که تمامی مولوی ها و اکابر علمی اهل سنت آن را باور دارند. این مطلب نیز بسیار قابل تامل است که مولوی “عبدالحمید” هنوز به این دعوت نامه عکس العملی نشان نداده و تحلیل گران اسلامی بر این باورند که انکار محتویات این نامه برابر است با زیر سوال بردن کتاب های معتبر و صحیح اهل سنت از این رو مولوی “عبدالحمید” سکوت را بر همه چیز ترجیح داده است.