منادیان فرهنگ شلمچه، شهدای زنده زمان ما هستند.

    به گزارش شلمچه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی، در مصاحبه ای با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، با تبریک روز بزرگداشت مقام شهید ، مقام والای شهادت را بالاترین پاداش و مزد جهاد فی سبیل الله دانست و افزود:
    «انقلاب اسلامی سرمایه و یادگاری ماندگار و درختی با طراوت و ثمره ای با برکت از  بوستان قرآن و عترت است که با خون پاک شهدا و خونِ دل های دلسوزان دین آبیاری شده و افتخارش آن است که در مسیر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حرکت نموده و همواره یار مظلومان و مستضعفان و منادی اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ  رُحَماءُ بَینَهُم می باشد».
    وی با اشاره به یکی از سخنان مهم مقام معظم رهبری درباره ی فرهنگ شهادت افزود: «شهادت بالاترین ارزش عاشورایی انسان و بالاترین ارزش در معیار ارزش‌های معنوی است. در روایت وارد است:«فوق کل ذی برّ برٌّ حتی یقتل الرّجل فی سبیل‌اللَّه» بالاتر از هر فضیلتی، ارزشی و معنویتی، ارزش دیگری وجود دارد، تا وقتی که فرد به شهادت میرسد، که بالاترین ارزشهاست. آن معنای جهاد است و این معنای شهادت است».
    وی در ادامه ولایت فقیه را اصلی برای همه نسل ها و دوران ها دانست و افزود: «تبعیت از مقام شامخ ولی فقیه بر همگان واجب می باشد.».
    امیری سوادکوهی در ادامه گفت:«افتخار حقیر این است که خود از خانواده ی بزرگ شهدا هستم و دو شهید والامقام یعنی شهید علی امیری سوادکوهی که به عنوان مسئول پدافند هوایی در فاو در اثر بمباران هوایی شربت شهادت را نوش کرد و بعد از سه روز پیکر پاکش را تشییع ودر امام زاده زین العابدین علیه السلام سوادکوه به خاک سپردند.از سفارشات شهید والامقام که از خادمین حسینیه مرکزی قادیکلای سوادکوه بود آن بود که تمثال و شمایل مبارک امیرالمؤمنین علی علیه السلام را در قبر  بروی سینه اش بگذارند.
    و دیگر شهید خانواده ی ما شهید حسین حاجی پور بوده که در رسته ی حفاظت و اطلاعات خدمت می کرد و بر اثر اصابت ترکش در عملیات کربلای 4 در شلمچه به شهادت رسیده است».
    وی در ادامه با ابراز تأسف از کمرنگ بودن فرهنگ شهادت و یاد و نام شهدا در کشور افزود:« ای کاش! این روزها کمی بیشتر به یاد شهدا باشیم! به یاد بزرگمردانی که بهترین داشته ی خود را در راه خدا و ائمه هدی دادند و عاشقانه فدایی کشور امام زمان شدند ! شهادت در این راه، موهبتی است که روزی هر کسی نمی شود!».
    سوادکوهی ، ادامه ی انتفاضه و مقاومت فرزندان اسلام در فلسطین را  به دلیل مستحکم شدن فرهنگ شهادت و جهادی در وجود آنان دانست و افزود: «حمایت از قدس و مقاومت، حمایت از ندای غربت اسلام در سرزمین‌های اشغالی است. مسأله فلسطین نمونه بارزی از نتیجه کمرنگ بودن وحدت در میان امت اسلام و فاصله گرفتن از مسیر قرآن و عترت است که امیدواریم با تدابیر زعمای دین و اتحاد و انسجام مسلمین در مقابل رژیم جعلی اسرائیل و استکبار جهانی، این ضایعه و زخم کهنه و دردناک جهان اسلام نیز التیام یابد».
    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در خاتمه با تشکر از خبرگزاری هایی که فرهنگ شهادت و عشق و ایثار را در دنیای غرب زده ی امروز فریاد می زنند تشکر و قدردانی کرد و افزود:
    «یاد و نام شلمچه، همچنان قلب دشمنان نظام را به لرزه در می آورد. منادیان حدیث غربت شلمچه، دنباله رُوان راه شهدا و امام شهدا هستند…آن شهدایی که در جریان واقعه جانسوز عاشورا ، جان خود را فدای ولایت و انسانیت کرده و آشکارا در مقابل طاغوت عصر ایستادند. اگر امروز شهدا می توانستند سخنی بگویند ، توصیه آنان این بود که از مذهب اهل بیت علیهم السلام که حقیقت امر به معروف است  تبعیت نموده و از آرمان های امام و رهبری دفاع کنید تا به مملکت اسلامی آسیبی نرسد و به لطف خدا شهدای زنده ی ما ، دوستان خدوم سایت وزین شلمچه نیوز نیز چنین هستند و توفیق همه ی منادیان فرهنگ شهادت را از خدای متعال خواستاریم».