مبعث در غدیر تثبیت و در عاشورا إبقاء شد

    به گزارش شلمچه نیوز، همزمان با عید سعید مبعث، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در مصاحبه ای با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، مبعث را آخرین اتمام حجت خدای متعال از افق کتب آسمانی دانست و افزود: مبعث در غدیرخم با ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام تثبیت و در روز عاشورا با خون سیدالشهداء علیه السلام إبقاء شد
    این محقق جوان افزود: روز مبعث از جهت شرافت، شریف ترین و مهم ترین اوقات و ایام است و روز غدیر نسبت به آن روز به منزله باطن نسبت به ظاهر و یا به منزله روح نسبت به جسم آدمی است. زیرا که در عید مبعث هر آن چه از خیر و خوشبختی است مشروط به ولایت امیر المومنین و امامان از فرزندان اوست.
    وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان روایتی از رسول خدا صلی الله علیه و آله ولایت امام علی علیه السلام را شرط تثبیت بعثت و قبولی اعمال مسلمانان دانست و افزود : رسول رحمت و خوبی ها حضرت محمّد مصطفی صلی الله علیه و آله فرمود : سوگند به خدایى كه مرا به حق برانگیخته اگر یكى از شما در روز قیامت بااعمالى همانند كوه ها بیاید. اما فاقد ولایت و قبول حاكمیت على بن ابیطالب باشد(ولایت او را نپذیرد), خدا او را به رو در آتش افكند.
    سوادکوهی با اشاره به “تصدیق پیامبران به ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام”گفت: بر اساس آیات و همچنین روایات مشترک در کتب معتبر نزد شیعه و اهل تسنن، تمامی پیامبران، ولایت امیرمؤمنان علی علیه السلام را تصدیق نموده و با آن حضرت عهد و پیمان بسته اند. خدای متعال در این باب می فرمایند: (وَإِذْ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّينَ لَمَا آتَيْتُكُم مِن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنصُرُنَّهُ )؛ و (به خاطر بياوريد) هنگامى را كه خدای متعال ، از پيامبران (و پيروان آنها) ، پيمان مؤكد گرفت ، كه هرگاه كتاب و دانش به شما دادم ، سپس پيامبرى به سوى شما آمد كه آنچه را با شماست تصديق مى ‏كند ، به او ايمان بياوريد و او را يارى كنيد! سپس ( خدای متعال ) به آنها گفت: آيا به اين موضوع ، اقرار داريد؟ و بر آن ، پيمان مؤكد بستيد؟
    «از امام صادق علیه السلام در مورد اين آيه نقل شده است كه فرمودند : كه «به او ايمان بياوريد » يعني به رسول خدا ايمان بياوريد و «او را ياري كنيد» يعني وصي و جانشينش امير مؤمنان علي را ياري كنيد . سپس فرمود : خدای متعال هيچ پيامبر و رسولي را مبعوث نفرموده جز آنكه از او به نوبت حضرت محمد و امامت حضرت علي پيمان گرفت »… .
    وی، رسول خدا صلی الله علیه و آله را منادی رحمت و صلح در جهان دانست و تأکید کرد: انتظار می رود پیروان این دین آسمانی با رفتارهای معتدل و انسانی نشأت گرفته از آیین محمدی ، مبلّغ خوبی برای کاملترین مذهب و مکتب یعنی دین مبین اسلام باشند.