عجز و عصبانیت شبکه وهابی و ضد انقلاب وصال از انتشار یک نامه علمی

    در پی مکاتبات علمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمّد امیری سوادکوهی با بزرگان ادیان و مکاتب که همواره توسط رسانه های خبری ایران و جهان مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد، شبکه های معاند خبری از جمله امپراطوری رسانه ای وهابیت به تضعیف مذهب اهل بیت علیهم السلام و فعالیت های علمی این محقق جوان  پرداخت.
    در این بین شبکه ی وهابی و ضد انقلابِ وصال که بارها به مقدسات اسلامی اهانت کرده است و از کشور انگلستان و کویت هدایت می شود ، با پخش ویژه برنامه ای زنده در ده شب، با موضوع “نقد نامه آخوند محمّد سوادکوهی” (نقدی بر حجت الاسلام امیری سوادکوهی) به اهانت های متعدد به این نویسنده جوان شیعه پرداخت و اهانت های خود و وهابیون را نوعی پاسخ به نامه علمی این محقق جوان شیعه قلمداد کرد.
    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در مصاحبه با خبرنگار ما در شهر مقدس قم در واکنش به اهانت های متعدد وهابیت و ایجاد جنگ روانی آنان نسبت به وی گفت: همانگونه که بزرگان و اندیشمندان جهان اسلام بر آن اذعان دارند ، مکاتبات و مناظرات علمی میان ادیان و مذاهب سبب روشنگری و تقویت وحدت حقیقی و پویایی دین می شود و منافاتی با اتحاد و انسجام ناگسستنی جهان اسلام ندارد ، البته می بایست مراقبت نمود که این امور علمی دستخوش سوء استفاده ی معاندان امت مسلمان نگردد.
    این محقق جوان افزود:  فرار بزرگان وهابیت از مناظرات علمی نشانه حقانیت شیعه است.آنها با این سیاه نمایی ها و جوسازی ها می خواهند ندای حق را ساکت و نور خدا (مذهب اهل بیت علیهم السلام) را خاموش کنند. نیازی نمی بینم که به آنان پاسخی دهم. هزار و چهارصد و اندی سال خدای متعال با رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره آنان سخن گفت و فرمود: یُرِیدُونَ لِیُطْفِؤُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ؛ می‌خواهند نور خدا (ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام) را با دهان هاشان (سخنان خویش) خاموش کنند ولی خدای عزوجل نمی‌گذارد تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید.
    وی راجع به انگیزه اش از چنین مکاتباتی آن هم در سطح عالی ادیان و مذاهب گفت: الگوی ما در مناظرات علمی با بزرگان ادیان و مذاهب حضرت امام رضا علیه السلام می باشند، آن امام بزرگوار در زمانی زندگی می کردند که فرقه ها و مکتب های مختلف علمی با مشرب های مختلف، ظهور و بروز داشتند اما حضرت توانستند معارف بلند توحیدی، فقهی، کلامی و مسائل اجتماعی را درگفتگوهای سنگین علمی با متکلمان یهود و نصارى برای مردم و جامعه بشری تبیین نمایند.

تمام سعی ما این است که بتوانیم بر اساس سیره ی نورانی آن امام همام حرکت نموده و بشریت را در تعالی افکار الهیه یاری رسانیم.

    وی انگیزه ی دیگر خود را مبحث ارزشمند و مهم وحدت مسلمانان و تحقق آرزوی دیرین رسول خدا صلی الله علیه و آله دانست و افزود: دعوت دیگران به این مذهبِ حق آسمانی به این دلیل است که با برنامه های متعدد علمی و برهان و جدال احسن، همگان در پرتو حصن حصین ولایت امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و قلعه امن دو ثقل و یادگار رسول خدا، یعنی «قرآن و عترت» در مسیر کمال و انسانیت قدم برداشته و به کمک یکدیگر بتوانیم وحدت بی نظیر مسلمین را تحت لوای حضرت وصی، امیرالمؤمنین علی علیه السلام به رخ جهانیان بکشانیم و آن را در تاریخ اسلام رقم بزنیم.
    سوادکوهی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بارها بر مسئله ی مکاتبات علمی و مناظرات سازنده در میان نخبگان اصرار و تأکید داشتند گفت: جوش و خروش در مجامع علمی سبب پویایی و ماندگاری امت اسلام خواهد شد.
    وی تأکید کرد: آحاد مردم ملتفت باشند که اهل تسنن با وهابیت فرق می کنند و تفاوت آنان با آن فرقه ی ضاله زمین تا آسمان است.
    وهابیت خونخوار و دور از اسلام می باشند ولی  اهل تسنن علاقمند به اهل بیت علیهم السلام هستند و امثال این شبکه خود را منتسب به اهل تسنن می کنند در حالی که چنین نیست و در جنگ با داعش دیدید که شیعه و سنی هر دو خود را فدای اهل بیت علیهم السلام کردند.
    شایان ذکر است شبکه ماهواره ای «وصال» در قالب یک شبکه مذهبی ، در برنامه های خود به صورت مداوم به مردم ایران و ائمه اطهار علیهم السلام ، توهین می کند.این کانال که در کویت مدیریت و راه اندازی شده است ، توسط یکي از شیوخ معروف سعودی پشتیبانی شده و بیشتر تمرکز خود را بر روی حمله به جمهوری اسلامی ایران و تخریب اندیشمندان شهیر شیعه قرار داده است .
    ناگفته نماند این سبک سخن گفتن نشانه عجز و ناتوانی این شبکه انحرافی است که بجای پاسخ منطقی آنرا طور دیگر وانمود می کند.