رادیو فرانسه مسائل علمی را سیاسی جلوه ندهد

    به گزارش شلمچه نیوز، در پی تحلیل مغرضانه ی رادیو بین المللی فرانسه درباره ی یکی از مقالات و مکاتبات علمی حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی به یکی از سران ادیان و مذاهب، وی نسبت به سخنان کارشناس این رادیو عکس العمل نشان داد .
    امیری سوادکوهی در مصاحبه با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، اقدام کارشناس ویژه ی این رادیو، جناب آقای رحمان جوانمردی (فعال حقوق بشر ـ مقیم هلند) را تحریفِ یکی از عالی ترین سنت های دیرینه ی علمی جهان دانست و سخنان وی را رویکردی شیطنت آمیز و سیاسی و دیکته شده ی صهیونیزم جهانی خواند و گفت: رادیو فرانسه مسائل علمی را سیاسی جلوه ندهدو  با تثبیت جعلیِ جهل در پی اسقاط وَهمیِ علم نباشد.
    وی تأکید کرد: همانگونه که بزرگان و اندیشمندان دنیا اذعان دارند که مکاتبات و مناظرات علمی می تواند سبب پویایی جوامع بشری و رشد و نمو علم و دانش در میان ادیان و مذاهب گردد، از آن طرف نیز هرگونه نگاه سیاسی به مقوله های علمی می تواند آسیب جدی به پیکره ی این جریان کلان کلامی در سطح بین الملل بزند.
    حجت الاسلام والمسلمین سوادکوهی در ادامه در واکنش به اظهارات کارشناس رادیو بین المللی فرانسه ابراز داشت: تحلیل ایشان درباره ی مکاتبات علمی بنده جای تأمل دارد و قضاوت آن با صاحب نظران و متفکران است، ولی توصیه ی برادرانه ی من به ایشان آن است که رساله ی حقوق حضرت زین العابدین علیه السلام را مطالعه فرموده تا بهره ای از دریای معارف عترت برده و حق علم حقوق را چنین ضایع ننمایند و  با تثبیت جعلیِ جهل در پی اسقاط وَهمیِ علم نباشند.
    سوادکوهی گفت: یکی از پرشورترین و پررنگ ترین مصادیق بارز احیا و تبیین معارف اسلامی به وسیله اهل بیت علیهم السّلام، توجه ویژه آنان به تشکیل جلسات رسمی و غیر رسمی  مکاتبات و مناظرات و احتجاجات علمی بود و این بخش از فعالیت آنان به  اندازه ای در تاریخ اسلام، انعکاس شفاف داشته است که می توان چندین جلد کتاب قطور در این زمینه  گردآوری کرد.
    وی تأکید کرد: جدال احسن مقوله مهمی است که مورد تأیید تمامی رهبران الهی بوده و در عصر ما مقام معظم رهبر ی دام ظله و مراجع عظام شیعه نیز همواره بر این امر اذعان داشته و این مهم را سبب اقتدار مجامع علمی دنیا می دانند.
    امیری سوادکوهی در ادامه گفت: بزودی یکی از کتابهای تألیفی ام در باب علم حقوق را برای این فعال حقوقی ارسال می کنم تا با مطالعه ی آن، معنا و حقیقت احقاق حق و علم حقوق بر وی روشن و آشکار گردد تا حقوق بشر را با نگاه علمی دریابد نه سیاسی و … !.
    وی تأکید کرد: رادیو فرانسه می بایست نگاه مغرضانه ی خود را نسبت به ایران تغییر دهد و دست از لجاجت و اغراض شیطانی اش بر دارد.
    وی با تأکید بر عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در رأس آن  گنجینه ی گرانقدر و بی نظیر ولایت فقیه، افزود: انقلاب اسلامی سرمایه و یادگاری ماندگار و درختی با طراوت و ثمره ای با برکت از بوستان قرآن و عترت و انسانیت است که با خون پاک بهترین بندگان خداآبیاری شده و افتخارش آن است که همواره در مسیر انسانیت و اهداف عالیه بشری حرکت نموده و همواره یار مظلومان و مستضعفان و منادی اَشِدّاءُ عَلَى الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم می باشد.
    امیری سوادکوهی، اتحاد و انسجام میان شیعه و اهل تسنن را در ایران اسلامی بی نظیر دانست و افزود: هیچگاه احدی نمی تواند این اتحاد مستحکمی که بر مبنای قرآن و عترت و تحت لوای ولایت فقیه بر پا شده است را تضعیف و در آن خللی وارد کنند و دوست و دشمن بدانند عامل هتاکی به مقدسات ادیان و مذاهب مزدوری بیش نیست.
    گفتنی است مدتی پیش رادیو  بین المللی فرانسه در عملی شتابزده و غیرقابل توجیه یکی از مکاتبات علمی این محقق جوان شیعه را بصورت مغرضانه ای تضعیف و با دعوت از کارشناسان معلوم الحال خود مطالب علمی وی را سیاسی تلقی و این اقدام علمی را به زعم خود محکوم کرد.