دیدار حجت الاسلام امیری سوادکوهی با آیت الله العظمی صافی گلپایگانی

    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی،در گفتگو با خبرنگار شلمچه نیوز در شهر مقدس قم، از دیدار با مرجع عالیقدر شیعیان جهان، حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی و از عنایت و مرحمت این مرجع عالیقدر شیعه، به ایشان خبر داد.
    وی در این گفتگو ضمن تجلیل از شخصیت ارزشمند و ماندگار حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی ، ایشان را فقیهی کامل و جامع دانسته که خدمات علمی و معنوی این بزرگ مرد در تاریخ تشیع کم نظیر است.
    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در بخش دیگری از این گفتگو به دیدار اخیر خود با مرجع عالیقدر و عنایت ایشان به این نویسنده ی جوان اشاره داشته و افزودند: برای حقیر، تنها همین لبخندِ رضایتشان کافی بود…! ؛ ولی آنقدر ذره پروری نمودند که عرق شرم تمام وجودم را فرا گرفت. با شور و شعف و در کمال آقایی و فروتنی، بنده نوازی نموده و تأییدات خود را ابراز داشتند.
    سوادکوهی افزود: یکی از خصوصیات بارز این مرجع عالیقدر تواضع غیر قابل وصف ایشان است که حقیقتاً مبهوت فروتنی این دریای فقاهت و مرجعیت گشته ام.
    وی تأکید کرد: مرجع عالیقدر جهان تشیع، شیخ الفقهاء حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی مدظله العالی ، فقیهی جامع ، محققی متتبع و متعبدی روشن ضمیر می باشند که محضر علمی و معنوی ایشان برای عارفان به مقام علمی شان غنیمت و برای معاندان و مخالفان فرصتی است که بتوانند از صافی و صفا و زلالی این دریای با فضیلت بهره مند و از تاریکی ها و سرگردانی رهایی یابند.
    شخصیت با عظمت و گرانسنگی که معرفت و عرفان حقیقی را تنها در کلمات و ادعیه ی حضرات معصومین علیهم السلام، خصوصاً مناجات های امام العارفین، حضرت زین العابدین علیه السلام می بیند و راهی جز مرام و مسلک خاندان بیت رسالت نپیموده و غیرآنرا« غیر طریقنا اهل البیت» می پندارد و مرید و مراد پروریِ اهل توهّم و تخیّل که برچسب عرفان، بر نداشته های علمی شان می نهند را آفتی  بزرگ برای جامعه ی علمی و اسلامی تلقی می کند.
    در توصیف شخصیت والای این مرجع والاتبار، همین بس که امام خمینی قدس سره در موارد مختلف، اندیشه ی فقاهتی و حضور مدبرانه و آگاهانه ی ایشان را در بطن مسائل مهم جاری، ارج نهادند و از همین روی ایشان را به ایفای نقش در شورای نگهبان که در آن زمان مهم‌ترین و آخرین مرکز تصمیم گیری درباره تأیید قوانین کشور و مطابقت آن با شرع و قانون، محسوب می‌گشت برگزیدند.
    امیری سوادکوهی در ادامه گفت: خدای متعال وجود مبارک و با برکت این مرجع بیدار و سایر مراجع و فقهای عالیمقدار شیعه و مدافعان حریم ولایت را مستدام بدارد و ما را قدردان نعمت علم و فقاهت و مرجعیت بگرداند.
    تصاویر ذیل حضور حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در محضر مرجع عاليقدر جهان تشیع، عاشق و دلباخته ی امام زمان ارواحنافداه، حضرت آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی را نشان می دهد که معظم له در حال رؤیت آثار و مکاتبات علمی این پژوهشگر جوان می باشند.

لینک این خبر در سایت شلمچه نیوز

2055006067910012013131517192023252728