درد غربت حضرت خدیجه کبری علیهاسلام را به کجا فریاد بزنیم؟!

    به گزارش شلمچه نیوز، در آستانه دهم ماه رمضان، سالروز وفات جانگداز حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در مصاحبه ای با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، با اشاره به شخصیت با عظمت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها، غربت و مظلومیت برترین همسر پیامبر خاتم را در جامعه اسلامی تأسف بار دانست و افزود: مجامع علمی جهان اسلام در تبیین شخصیت والای این بانوی بزرگ اسلام کوتاهی های بسیاری داشته اند و در مقابل، مخالفینِ مذهب نیز از ضعف مبلغان کمال بهره را برده و خفاشان تاریخ را بعنوان اسوه و الگو معرفی کرده اند و این در حالی است که در کتب معتبر خودشان به تواتر از رذالت قلبی شان پرده برداشته اند.
    این محقق و نویسنده جوان ضمن اعتراض شدید از عملکرد ضعیف مراکز علمی،فرهنگی و رسانه ای کشور، از عدم اطلاع رسانی و تبیین زوایای شخصیتی این بانوی باعظمت به نسل های جوان و طیف های مختلف جامعه، مظلومیت برترین همسر رسول خاتم را مصیبتی بزرگ برای امت اسلام دانست و افزود: حقیقتاً نمی دانیم درد غربت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها را به کجا فریاد بزنیم؟!
    وی در بخش دیگری از این مصاحبه مقام حضرت ام المؤمنين خديجه کبري سلام الله عليها را عظيم دانست و افزود: ائمه اطهار عليهم السلام در زيارت امام حسین علیه السلام بعنوان يکي از افتخارات، آن حضرت را فرزند خديجه کبري خوانده و فرموده اند:«السلام عليک يابن خديجة الکبري» .
    سوادکوهی در ادامه گفت: حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیهابرترین همسر رسول خدا صلی الله علیه و آله و با عظمت ترین بانوی جهان خلقت بعد از حضرت صدیقه ی شهیده فاطمه زهرا سلام الله علیها است که با ایمان، اخلاص و ویژگی های الهی خویشتوانست افتخارات بسیاری در صفحات تاریخ ثبت کند.
    امیری سوادکوهی با بررسی کتب آسمانی ، ضمن اشاره به انجیل گفت: نام حضرت خدیجه علیهاالسلام پیش از ولادت در کتاب آسمانی انجیل که بر حضرت عیسی نازل شد، به عنوان «بانوی مبارکه» و همدم مریم در بهشت یاد شده است. هم چنین درعصر جاهلیت که بسیاری از زنان به انحراف های عصر جاهلی آلوده بودند، حضرت خدیجه علیهاالسلام به خاطر قداست وپاکی به عنوان «طاهره» یعنی پاک سرشت و پاک روش خوانده شد. از سویی نیز شخصیت خدیجه علیهاالسلام آن چنان چشم گیر بود که اورا به عنوان «بانوی بانوان» و «سرور زنان» می خواندند و لقب دیگر آن حضرت «کبری» است که به معنی «ارج مند و والا مقام» می باشد.
    وی افزود: در کتاب ریاحین الشریعه، جلد۲، صفحه۲۰۹آمده است: روزی رسول خدا صلی الله علیه و آله ، خدیجه کبری سلام الله علیها را نزد خود خواست و فرمود: این جبرئیل است و می‏گوید: برای اسلام شروطی است: اولکاقرار به یگانگی خداوند، دوم: اقرار به رسالت پیامبران، سوم: اقرار به معاد و عمل به اصول و مهمات شرع، چهارم: اطاعت اولی الامر [یعنی علی] و ائمه طاهرین از فرزندان او و برائت از دشمنان آنها. خدیجه هم به آنها اقرار نمود و آنها را تصدیق کرد.تو و مولای تمام مؤمنان و امام آنها پس از من است. آن گاه دست خود را بالای دست امیرمؤمنان گذاشت و خدیجه دست خود را بالای دست پیامبر قرار داد و این گونه بیعت ابدی ولایت مداری را انجام داد.
    وی تاکید کرد: حضرت ام المؤمنین خدیجه کبری سلام الله علیها زيباترين زنها از نظر جمال، و كامل ترين از نظر عقل، و تمام ترين از نظر رأى و تصميم گيرى، و زيادترين از نظر عفت و دين و حيا و مروت و مال بود و شایسته است جامعه اسلامی بیش از پیش در شناخت برترین همسر خاتم الانبیاء تلاش نموده و گرد غربت را از خورشید درخشان ام المؤمنین حقیقی جهان اسلام بزدایند.
    وی در خاتمه افزود: اگر جایگاه با عظمت خورشید درخشان خدیجه کبری سلام الله علیها در پس ابرهای غفلت ما پنهان شود، خفاشان بی اصالت تاریخ معرکه گیر غصب جایگاه والای مادر امت خواهند شد.