انکار عظمت حضرت محسن علیه السلام گناهی نابخشودنی است

    به گزارش شلمچه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی، در مصاحبه ای با خبرنگار ما در شهر مقدس قم، ضمن تبیین عظمت والای حضرت محسن بن علی علیهماالسلام، به بررسی شهادت و مظلومیت اوّلین قربانی در راه ولایت امیر المؤمنین علی علیه السلام پرداخت و افزود: انکار عظمت حضرت محسن (ع)گناهی نابخشودنی است.
    وی، اوّل ربیع الاوّل را آغاز غربت دین و ابتدای غصب خلافت حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام دانست و افزود: تبریک ابتدای ربیع الاوّل در سیره معصومین علیهم السلام نبوده و روایت جعلی مژده ی ماه ربیع به هیچ وجه سندیت علمی ندارد.
    سوادکوهی گفت: طبق روایات شیعه و عامه سه روز پس از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله، سینه ی استخوان حضرت زهرا سلام الله علیها توسط غاصبین ولایت شکست و این مطلب مهمی است که مع الاسف دستخوش برخی به اصطلاح متهجرستیز شده و منکر بزرگداشت این ایام مهم تاریخ شده اند.
    مؤلف کتاب های علمی و دینی در ادامه افزود: اگر چه ما به یاوه گویی های برخی روشنفکر نمای بیسواد در برخی رسانه ها عادت نموده ایم و هتک حرمت به ساحت مقدس آل الله ، شبهه افکنی و اهانت آشکار به جریان عاشورا و عاشورائیان ، یاوه گویی های خالی از منطق و استدلال بر علیه ارزش ها و مقدسات و اعتقادات صدها میلیون شیعه ، قلب ها را جریحه دار و خاطرها را نگران می کند، ولی نکته قابل تأمل آن است که اخیراً برخی روشن فکرنماها از تریبون های شیعی در پی شکستن حرمت ها و از بین بردن مبانی اعتقادی و اصالت های شیعی هستند که ناخواسته خود را در سیاه لشکر اهل سقیفه قرار می دهند.
    استاد امیری سوادکوهی در ادامه افزودند: منطق خشونت و لا ابالی گری در گفتار و کف زدن عده ای ساده اندیش که اعتقادات خود را بازیچه ی دیگران قرار می دهند ، گناه بزرگی است که هیچگاه آمرزیده نخواهد شد و وعده خدا بر حرمت شکنان کج اندیش قطعی است.
    مؤلف کتاب خون نگاشته های فاطمی تأکید کرد: متاسفانه  مدتی است کلمات بسیار سبک و زننده و خالی از استدلال از برخی چهره ها از برخی رسانه ها درباره سند مظلومیت شیعه و یادگار رسول خاتم ، شخصیت والای حضرت محسن بن علی علیهماالسلام منعکس شد که لازم دیدم که اشاره ای گذرا بدان داشته باشم ، شاید سبب تنبه و پیشه گرفتن ادب در گفتار برخی مدعیان شود .
    وی افزود: خورشید درخشان حضرت محسن بن علی علیهماالسلام اوّلین قربانی سقیفه ای است که مخالفین غدیر و دشمنان امیرالمؤمنین علی علیه السلام برپا نمودند و بغض خود را به حضرت صدیق اکبر امیرالمؤمنین علی علیه السلام با شهید نمودن امام حسن و امام حسین صلوات الله علیهما تکرار نمودند .
    سوادکوهی گفت: حضرت محسن بن علی علیهماالسلام  شخصیت با عظمتی است که رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره اش فرمود : «و امّا دخترم فاطمه(سلام الله علیها) … خدایا لعنت کن کسی که بر او ظلم می کند … و جاویدان کن در آتش خودت کسی که چنان بر پهلویش می زند تا فرزندش محسن(علیه السلام) را سقط می کند… که این مطلب در کتاب فرائد السّمطَین،ج۲،ص۳۵ تألیف ابراهیم بن محمد بن ابی بکر بن محمد جُوَینی شافعی صوفی از اکابر علمی اهل تسنن آمده است.
    حضرت محسن بن علی علیهماالسلام اولین کسی است که فردای قیامت برای او دادخواهی و بوسیله او بر علیه دشمنان حضرت علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام  مخاصمه شود.
    وی تأکید کرد: در کتاب خون نگاشته های فاطمی تصریح نمودم: حضرت محسن بن علی علیهماالسلام ): قرآن در سورۀ تکویر از محسن شهید(علیه السلام) به «مَوؤُدَة» به معنی «به ستم کشته شده» خبر داده است…و حقیقتاً  این وجود نازنین کسی است که شهادت و سقط او همانند سقوط برادرش امام حسین(علیه السلام) از روی اسب در عاشوراء است .
    وی در ادامه افزود: سخن برخی مدعیان آن است که چرا برای کسی که اصلاً به دنیا نیامده کتاب می نویسند؟! حقیقتاً این شخص که چشم بسته یاوه می سراید و از کمترین ادب در مقابل حضرت زهرا سلام الله علیها بی بهره است ،کمی بر مطالعات خود بیفزاید که پیامبر اکرم برای فرزندی که بدنیا نیامده بود اسم معین نمودند و برای فرزندی گه بدنیا نیامده بود سخن ها گفتند و گریه ها کردند و آه ها کشیدند…؛ بزرگان ما برای یک حدیث کتاب ها نوشتند و مقابله با تألیفات درباره محسن بن علی مقابله با میراث ماندگار پیامبر خاتم و اولیای الهی است. با چه منطقی به خود اجازه می دهند که کلمات جلف برای شخصیت با عظمتی که پیامبر برای او گریه کرد و نام گذاری کرد … ؟!
    قرآن کریم درباره ی فرزندانی که بدنیا نیامده زنده به گور می شدن سخن ها دارند و اهل تحقیق کتاب ها تالیف نموده اند و قلمفرسایی ها کردند.
    وی ضمن تأسف بسیار گفت: حقیقتاً چرا سخنان و یاوه گویی های وهابی ها را امروزه از زبان شیعه می شنویم و می بایست به آنان گفت: اگر فرصت ننمودید مطالعه کنید، نیاز نیست طنازی کنید.
    حقیقتاً آنهایی که با خشونت در گفتار و لاابالی پراکنی در کلمات در پی اثبات خود هستند کمی به سیره معصومین علیهم السلام رجوع کنند و حقیقت دین را از آنان اخذ نمایند.
    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در ادامه با بررسی روایات شیعه و سنی در باب شهادت حضرت محسن علیه السلام گفت: امام صادق علیه السلام هنگام ذکر واقعه کوچه و هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها چندان می گریستندکه محاسن مبارکشان از اشک دیدگانشان تر می گشت وسپس می فرمودند: «لا قَرّت عینٌ لا تبکی عِندَ هذا الذّکر» «روشن مباد آن چشم که هنگام ذکر این واقعه نگرید ».
    همانطوری که برای اشک بر امام حسین علیه السلام، ثوابهای عظیمی ذکر شده است اما در مورد حضرت زهرا سلام الله علیها نفرین شده است. این نشان دهنده عمق مصیبت و جانکاه بودن آن است. که هر صاحب فطرت و عقلی هنگام ذکر واقعه کوچه می گرید و روشن مباد دیده ای که نگرید.
    در کتاب خون نگاشته های فاطمی به نقل از أطيب البيان في تفسير القرآن، ج‏14، ص: 5 آورده ایم: خدای متعال در سوره مبارکه تکویر می فرماید : به چه گناه و تقصيرى آنها را كشتيد مگر فاطمه سلام الله علیها از ذوى القربى نبود؟ براى چه تخته در به پهلويش فشار داديد تا استخوانهاى پهلويش را شكستيد؟ تازيانه به بازويش زديد تا مثل بازو بند ورم كرد ؟  به بدنش زديد تا خون خارج شد ؟، سيلى زديد تا چشمش قرمز شد صورتش نيلى شد ؟ ، مگر محسن علیه السلام از ذوى القربى نبود… سِقط گرديد؟ مگر على علیه السلام از ذوى القربى نبود که طناب به گردنش انداختيد، در خانه او را آتش زديد و … ؟؟؟!!! ، مگر حسن  علیه السلام  از ذوى القربى نبود زهر درگلويش ريختيد جگرش را قطعه قطعه كرديد؟ ! مگر حسين علیه السلام از ذوى القربى نبود با او و اصحابش و اهل بيتش چنین كرديد؟ مگر ائمه طاهرين از ذوى القربى نبودند كه همه آنها را به زهر جفا كشتيد، مگر سادات و ذرارى پيغمبر ذوى القربى نبودند كه آنها را سر بريديد و …  .
    وی در بخش دیگری از این مصاحبه به قدمت دیرینه ی عزاداری برای حضرت محسن بن علی علیه السلام اشاره نموده و افزود: برخی می گویند ایام بزرگداشت شهادت حضرت محسن علیه السلام در تاریخ وجود نداشته است!
    می بایست به آنان متذکر شد که قاضی عبدالجبار نویسنده و متکلم معروف اهل تسنن که در سال 415 از دنیا رفته است.(یعنی در عصر نزدیک به حضور ائمه معصومین علیهم اسلام) در کتابش با ذکر یکایک علمای اسلامی، تقریبا در تمامی مناطق اسلامی از منطقه شامات، رمله (فلسطین، صور (لبنان)عکا و عسقلان (فلسطین امروزی)، دمشق، بغداد (عراق) و پایتخت خلافت عباسیان و جبل البسماق می نویسد : آنان در منطفه عکا، عسقلان، دمشق برای حضرت محسن علیه السلام عزاداری می کردند.
    وی در خاتمه گفت : حیف است انسان بدون هیچ تحقیق علمی و تاریخی بر شعائرالله بتازد در حالی که عزای حضرت محسن بن علی علیهما السلام سیره متداول اولیای خدا در طول تاریخ بوده و هست.