اخبار هفتمین اجلاسیه بین المللی دکترین دهه غدیر

هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در تهران برگزار شد
۱۱ مهر ۱۳۹۵ – ۱۵:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد دهه غدیر کشور، هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت روز شنبه با حضور میهمانان داخلی و خارجی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور برگزار شد.

بر اساس این گزارش، این اجلاس بین المللی در دو نوبت صبح و عصر و با حضور شخصیت های داخلی و محققان و پژوهشگران خارجی در تالار شهید مطهری(ره) سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی کشور در تهران برگزار شد.

این گزارش می افزاید؛ میهمانان خارجی حاضر در این اجلاس بین المللی از کشورهای لبنان، عراق، یمن، بحرین، آلمان، تاجیکستان، هندوستان، ترکیه و… بودند.

بر این گزارش، در این اجلاس بین المللی مقالات پیرفته شده محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی در قالب پنل های تخصصی و همچنین و پوستری ارائه شد.

این گزارش می افزاید؛ همچنین در پایان این اجلاس بین المللی از ۱۵ مقاله برگزیده از سوی کمیته علمی به صورت ویژه و با حضور حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه و دیگر شخصیت های داخلی و خارجی تجلیل به عمل آمد.
رونمایی از سلسله مباحث امام شناسی، گفتارها و پیام های دهه غدیر حضرت آیت الله نظری
۱۱ مهر ۱۳۹۵ – ۱۵:۵۳

به گزارش روبط عمومی ستاد دهه غدیر کشور، همزمان با برگزاری هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت از  سلسله مباحث امام شناسی، گفتارها و پیام های حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه با حضور علما و شخصیت های داخلی و خارجی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این مجموعه از سوی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه به چاپ رسیده است.
مقابله با اندیشه های وهابیت نیازمند شناخت صحیح غدیر است
۱۱ مهر ۱۳۹۵ – ۱۵:۵۰

به گزارش روابط عمومی ستاد دهه غدیر کشور، صهیب حبلی، از علمای اهل سنت لبنان نیز در هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با بیان این که حادثه غدیر برای همه اهل سنت روایت شده و واقعه غدیر نیز از پیامبر(ص) به جهان اسلام تشریح شده است، افزود: متاسفانه در حال حاضر مساجد برخی کشورهای اسلامی به واسطه تفکرات وهابی خالی شده است.

وی با اشاره به اینکه وهابیان از طریق کتاب‌ها و ماهواره ها افکار خود را در برخی کشورهای ترویج کردند، تصریح کرد: برای مقابله با وهابیت باید وصیت غدیر را بشناسیم.

صهیب حبلی بیان کرد: پیامبر می‌فرماید علی (ع) با قرآن بوده و قرآن با علی (ع) است و به همین خاطر باید بگوییم که آنهایی که در حق قرآن کوتاهی کرده در حق قرآن نیز کوتاهی می‌کنند.

حبلی بیان کرد: حادثه غدیر آنقدر به حد تواتر رسیده که کسی نمی تواند آن را مخفی کند و باید بگوییم که روایات غدیر باید در کشورهای اسلامی حفظ شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی باید پروژه ای برای مقابله کردن با وهابیت داشته باشند؛ افزود: وهابی‌ها نماینده اهل سنت نیستند واعتقاد اهل سنت با وهابی‌ها تفاوت دارد و بسیاری از مردم در جهان اهل سنت از مسئله غدیر مطلع نیستند.

این اندیشمند عرب گفت: امیدواریم این همایش‌ها برای ترویج فرهنگ غدیری تداوم داشته باشد تا بتوانیم در مقال پروژه وهابیت موفق شویم.

حبلی با بیان اینکه اهل سنت محب اهل بیت هستیم ولی به واسطه تبلیغ منفی وهابیت جایگاه ما در کشورهای اسلامی کاهش یافته است، افزود: کسانی که می‌گویند غدیر، عید نیست اشتباه کرده و بیراهه رفته است.

وی تاکید کرد: دشمنان می خواهند اهل سنت را از محبت اهل بیت و پیامبر دور کنند و نمونه بارز آن این بوده که امام شافعی در کتاب خود می‌گوید: ” اگر حب علی و محبت پیامبر گناه باشد؛ من هیچگاه از این گناه توبه نخواهم کرد”.

این اندیشمند لبنانی بیان کرد: وهابی‌ها تلاش دارند محبت اهل سنت به اهل بیت(ع) را دور کنند.
گفتمان انقلاب اسلامی امروز در کشورهای اسلامی نهادینه شده است
۱۱ مهر ۱۳۹۵ – ۱۵:۴۷

به گزارش روابط عمومی ستاد دهه غدیر کشور، احمد عیسی دقاق، نماینده حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم نیز در این اجلاس بین المللی گفت: مردم شیخ عسی قاسم را تنها رها نکردند و به وی گفتند تو را تنها نمی‌گذاریم.

وی با اشاره به نشر انقلاب اسلامی ایران در کشورهای اسلامی افزود: مردم مظلوم بحرین از شما التماس دعا فراوان دارند.

نماینده آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: فضای بحرین پر از معنویت است و این فضا را شیخ عیسی قاسم و یاران آنان ایجاد کردند.

وی بیان کرد: زمانی که وزیر کشور بحرین به منطقه درزا آمد مردم فکر کنند وزیر کشور می‌خواهد شیخ عیسی قاسم را دستگیر کند بنابراین به طرف خانه عیسی شیخ قاسم آمدند و کفن پوش شدند و جلوی اجازه نظامیان برای دسترسی به وی را ندادند.

حجت الاسلام دقاق بیان کرد: اکنون بسیاری از علما در کنار وی ایستادند و محور مقاومت آنها حمایت از شیخ عیسی قاسم است.
ولایت‌فقیه اصلی‌ترین پیام غدیر است
۱۱ مهر ۱۳۹۵ – ۱۵:۴۴

به گزارش روابط عمومی ستاد دهه غدیر کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نظری خادم الشریعه در هفتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: غدیر و عاشورا هدف اصلی اجلاس امسال است و غدیر محدث اساس شریعت بوده و بقا غدیر را در عاشورا می‌توان با حرکت همگانی لمس کرد.

وی افزود: غدیر مقدمه ظهور و تکمیل است که خداوند پس از ابلاغ غدیر، امین وحی الهی را نازل کرده است و تمام بروز شئونات بشری را با ولایت عهدی مولای عالم به منصه ظهور رسانده است.

دبیر کنگره بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر با اشاره به اینکه افتخار ما این است که غدیری و عاشورایی هستیم تصریح کرد: دهکده جهانی معرفت را برای افرادی که خرد جمعی را قائل هستند و تفاهم را در زندگی روزمره تهذیب نفس و سیاست مدن قائل هستند محور دهکده جهانی معرفت را عرضه کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با بیان اینکه شیعه از نظر پیشوایان و صداقت گفتار و قانون دارای یک آرمان، ایدئولوژی، انگیزه و نظریه نویی بوده که دامنه جنبی زندگی بشری هر مرام و مسلکی بیاید آن را قبول دارد افزود: بشر از ماده انس و الفت بوده و باید با یکدیگر پیوند بخورد.

رئیس ستاد دهه غدیر کشور با اشاره به اینکه دهکده جهانی معرفت شعار جهانی شده و در آینده نزدیک بشر نیاز به شناخت دارد گفت: دهکده جهانی معرفت از نظریه‌های عالی بوده که آیت الله نظری خادم الشریعه این مکتب را در کشورهای اسلامی ترویج داد.

وی با بیان این‌که انقلاب انفجار نور بوده است و به امر امام راحل بعد علمی برای ترویج فرهنگ غدیری از سوی حضرت آیت‌الله نظری جاری و ساری شده است، افزود: غدیر با دنیای عقلانیت و عدالت با دنیا سخن می‌گوید.

وی‌با اعلام این‌که غدیر به دنبال عداوت و خونخواری نیست، افزود: امیدواریم در حوزه ترویج فرهنگ غدیری بتوانیم تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری با اشاره به اینکه ولایت‌فقیه اصلی‌ترین پیام غدیر است، گفت: باید میراث‌دار واقعی غدیر و غدیریان باشیم.
مهمترین مرکز اجتماع بین برادران شیعه و سنی، اجتماعات غدیری است
۱۱ مهر ۱۳۹۵ – ۱۵:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد دهه غدیر کشور، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی، عضو هیأت امناء دانشگاه امام صادق(ع) نیز در این اجلاس بین المللی اظهار داشت: رسالت، ولایت، نبوت و امامت منصوب خدای باری‌تعالی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه نام و خطبه غدیر مورد اهتمام، تفسیر و بحث در مراکز آموزشی و دانشگاهی باشد، افزود: مهمترین مرکز اجتماع بین برادران شیعه و سنی، اجتماعات غدیری است.

وی با اعلام اینکه خداوند متعال دلهای شیعیان را در کشورهای جهان ولایی کند، گفت: آل سعود بزرگ‌ترین خدمت را به آمریکا و اسرائیل جنایتکار می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین میرلوحی برگزاری این قبیل اجلاس ها را مصداق ابلاغ نسل به نسل غدیر دانست و ادامه داد: برگزاری این اجلاس در واقع تلنگر و تذکری است که به شیعیان بگوید وظیفه الهی خود در جهانی سازی فرهنگ غدیر تلاش کنند.