عرض ارادت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به ساحت مقدس ولایت

    کتاب اتمام حجّت (رهیافتی به استدلال ها و حجّت های گسترده ی اثبات حقانیت امیرالمومنین علی علیه السلام) از آثار حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در باب حقانیت ولایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام و موضوع غدیر است.
    این کتاب که در جریان دیدار نویسنده با شیخ الفقهاءحضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله العالی در بیت شریفشان تقدیمشان شده بود، معظم له با بوسه ای بر این اثر علمی به مقام شامخ امیرالمؤمنین علی علیه السلام  احترام نمودند.
    حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در یادداشتی احساسی درباره لحظات جلوس در محضر مبارک این مرجع ولایی می نویسد: … تا در جوار نورانی اش ننشینی نخواهی دانست که فانی شدن در راه ولایت چه معنایی دارد…؟!
    وقتی قطره ی وجودم را به ساحل دریای فقاهت و معرفتش نهادم، حس غریبی تمام وجودم را فرا گرفت و آرام و آرام شدم زانوی ادب زده و کتابی که در دفاع از ولایت مولایش امیرمؤمنان و غدیر نگاشته بودم را تقدیم حضور مبارکشان کردم.
    با لبخندی ملیح و نگاهی مشتاق و با تواضعی غیر قابل وصف، آن مرجع و ملجاء نود و چند ساله به محضر مبارک امیرالمؤمنین ارواحنافداه ادب نمود و بر کتابی که منتسب به مولایش بود، بوسه ای از سر شوق و ارادت زد و فرمود: خوشا به سعادت آنکس که از ولایت مولایش دفاع می کند… و فرمودند: یقیناً مورد عنایت ویژه و دعای خاص امام زمان ارواحنافداه هستید.
    آنجا بود که لرزیدم و فهمیدم که اتصال به اقیانوس بیکران علوی چه اکسیری است و با حضرت شیخ الفقهاء چه کرد … و چنین با تواضع و ادب قطره را در دریای محبتش جای داد.
    به ذره گر نظر لطف بوتراب کند
    به آسمان رود کار آفتاب کند…
    در این اثر علمی که نزدیک به هزار صفحه می باشد، اکثر آیاتی که در شأن و مقام و منزلت و حقانیت و وصایت امیرالمؤمنین علی علیه السلام در قرآن است جمع آوری و برای اتمام حجّت با آنهایی که منکر امامت و وصایت بلافصل امیرالمؤمنین علی علیه السلام هستند روایات معتبر کتب شیعه و سنی و حتی کتب آسمانی اعم از تورات و انجیل و زبور و … و سخنان برخی از بزرگان ادیان و مذاهب را آورده تا جای هیچ شک و شبهه در این باب در اذهان نماند .
    این کتاب در روز عید سعید غدیر ۱۳۹۱ شمسی، بدستان مبارک بنیانگذار دهه غدیر، حضرت آیت الله علامه حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه در مقرّ ستاد مرکزی بزرگداشت دهه غدیر در بیت معظم له در شهر ساری رونمایی شد.
    بازتاب فراوان این اثر در میان شیعیان و اهل تسنن قابل توجه بوده تا آنجایی که با مطالعه ی این اثر نفیس علمی بسیاری از جوانان و فرهیختگان اهل تسنن به مذهب اهل بیت علیهم السلام گرایش پیدا کردند و برخی از مفتی های وهابی نشر آن را حرام اعلام نمودند.این کتاب به همراه نامه تاریخی نویسنده به مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی برای وی ارسال و به بزرگترین چهره ی اهل سنت ایران تقدیم شد.
    شایان ذکر است که از مؤلف این اثر در ششمین اجلاسیه بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در حرم حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تجلیل شد.