با سخنان نسنجیده، جامعه را به هرج و مرج نکشانید

    به گزارش شلمچه نیوز، در پی سخنان اخیر یکی از کارشناسان مسائل خانواده، در  برنامه های “آیینه خانه” و “حالا خورشید” که واکنش های فراوانی در فضای مجازی داشت، حجت‌الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در یادداشتی به این قبیل سخنان واکنش نشان داده و آن را سبب هرج و مرج در جامعه اسلامی دانست.
    این محقق جوان در این یادداشت که البته نامی از این کارشناس مذهبی به میان نیاورده است، طرح چنین سخنانی را ساختار شکنانه دانست و افزود: … اخیرا مطلع شدیم که یکی از کارشناسان محترم در عرصه ی خانواده که در ضمن مُحسّنات بسیار، شبهه افکنی در باب فرزندان حضرت زینب کبری سلام الله علیها و توصیه به منع روضه ی حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها در دهه اول محرم را در پیشینه ی خود دارد، با ادبیاتی جلف و سبک، بدون استدلال صحیح و بدور از آشنایی با ابتدایی ترین مبانی حقوقی در جامعه، معترض به یکی از قوانین موجود در کشور ( ارائه ی شناسنامه جهت اثبات زوجیت در هتل ها )شده است و آنرا خلاف اخلاق و عرف دانسته و به برخی مسائل که بعنوان یک قانون در محیط اجتماعی و مملکت اسلامی تثبیت شده است خرده گرفته و به اجرا کنندگان آن اهانت نموده است.
    ایکاش این بزرگوار و امثال ایشان کمی بیشتر تأمل نموده و دمی دقیق تر سخن می گفتند.
    احراز هویت در تمامی جوامع بشری امری است معقول و در جامعه ی اسلامی احراز هویت زوجین امری است کاملا منطقی که عرصه را بر انحرافات جامعه و بی بندوباری تنگ نموده و گزافه گویی درباره ی آن، آن هم در رسانه ی ملی هیچ معنا و توجیهی ندارد.
    ای کاش حسن ظن را در جایگاه اصلی اش استفاده و کمی بیشتر نزد اساتید اخلاق تلمذ کنیم و در رسانه ی ملی که کودک و نوجوان بیننده ی پخش زنده ی آن هستند، اینچنین بدور از اخلاق و تقوا سخن نگوییم.
    بر فرض اینکه عده ای انسان های کم اطلاع  بخاطر چنین سخنانی نسنجیده کف و سوت بزنند که زدند… ، با قضاوت تاریخ در آینده چه می کنیم؟
    از این آقای بزرگوار و امثال ایشان عاجزانه می خواهم با سخنان نسنجیده، جامعه را به هرج و مرج نکشانند. جامعه ی ما از روحانیت نورانیت، متانت، وقار، سنگینی و نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و ترویج سیره ی شهدا را انتظار دارد.
    جامعه ی ما، کشور ما، جوانان ما نیاز به آرامش دارند، با سخنانی احساسی و نسنجیده ملتهبش نکنیم.