صوفیه جایگاهی در هیئت‌های مذهبی نخواهد داشت

    در پی تکاپوی برخی از فرقه های انحرافی از جمله فرقه ی ضاله ی صوفیه و غالیان بی ریشه و اهانت برخی تأثیر پذیرفتگان این فرقه های پوشالی در برخی هیئت های مذهبی به مدافعان شعائر حسینی، حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در نامه ای به یکی از چهره های سرشناس علمی و رسانه ای شیعه، حجت الاسلام والمسلمین معاونیان که از این اهانت ها در امان نبود، ضمن تقدیر از زحمات این عالم ربانی در دفاع از حریم اهل بیت علیهم السلام به بررسی آن فرقه های پوشالی پرداخت و تأکید کرد: صوفیه جایگاهی در هیئت های مذهبی نخواهد داشت .متن این نامه بدین شرح می باشد:
    بسم الله الرحمن الرحیم
    محضر مبارک دانشمند معظم ، خطیب محقق و متتبّع ، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین استاد معاونیان دام عزه
    سلام علیکم.
    ضمن عرض تعزیت بمناسبت سالگرد تخریب قبور مطهر ائمه مظلوم بقیع علیهم السلام ، از جلسات علمی گسترده ی تان در آگاه سازی و مبارزه ی با بدعت های نوظهور غالیان ، صوفیان و… دفاع از اندیشه های اصیل شیعی کمال تشکر را داشته و سلامتی و توفیقات روز افزونتان را از خدای سبحان خواستارم.
    آنچه از نکات ارزشمند محاضرات پربارتان بعنوان توشه ی راه سالک می توان غنیمت شمرد آن است که ‏علمای اصیل شیعه، عرفان حقیقی را تنها در کلام و گنجینه ی ادعیه ی حضرات معصومین علیهم السلام یافتند و راهی جز مرام و مسلک خاندان وحی نپیموده و غیر آنرا «غیر طریقنا أهل البیت»می پندارند و مرید و مراد پروریِ اهل توهّم که برچسب عرفان، بر نداشته های علمی شان می نهند را آفتی بزرگ برای جامعه ی علمی تلقی می کنند.
    ‏همانگونه که مستحضرید صوفیه وقتی راه فتح باب مکاشفات و القائات سبوحی خود را از فتوحات مکی و اقطاب بیسواد خود طلب کرد و از آن سرمشق گرفت، از باب مفتوح رحمت واسعه ی الهی یعنی سیدالشهداء ارواحنافداه غافل و محروم ماند و ثمره اش آن شد که منحرفی تقدیس و شیخ اکبرش خواندند و شعائرالله و گریه ی بر سیدالشهدا ارواحناه فداه و علمات مقدس را خرافات و آهن سرد پنداشتند.
    از آنجایی که دشمن همواره در صدد آن است که بتواند از روزنه ای نفوذ نموده و راه کمال را بر اهلش مسدود نماید، این بار حسینیه ها و مراکز دینی را هدف قرار داده تا بتوانند به نام دین و از جایگاه رفیع مذهب ، حقیقت شعائر را با رنگ و بوی تصوف خدشه دار نموده تا شاید در معرکه ی نفاق به اعتقادات هیئتی ها و جوانان پرشور حسینی آسیب برسانند.
    بی شک فرقه ی ضاله ی صوفیه و بیسوادهای مدعی و غالی مشرب، جایگاهی در میان جوانان هیئتی نخواهند داشت و اندک کسانی که در این بین خواسته یا ناخواسته طعمه ی الفاظ سخيف و بیان شرک آلود جاهلانه ی آنان شده اند، با نصایح پدرانه ی مدافعان حریم ولایت خود را تطهیر و دنباله روی سیره و منش علمای اصیل و فقهای عالیمقدار در اقامه ی شعائر حسینی خواهند بود.
    ‏هیئتی های ما بر این امر واقفند آن عرفان و شور و احساسی که نتواند لسان سالک را طاهر و او را به شرح صدر نائل و از لغویات و محرمات دور نماید و ‎بی شرمی مطلق را در وجودش احیا و مراتب طهارت نفس و نتیجه ی نوکری آن درگاه را در اهانت به علما و مرجعیت شیعه به نمایش می کشاند، آن عرفان آیات شیطانی دیگری است که ابلیس را سید الموحدین و شمر و یزید را عامل تقرب به خدا خواهد دانست.
    بی شک دوری هیئت های مذهبی از عالم دین و معارف اصیل اهل بیت علیهم السلام راه را بر معاندان و منحرفان مذهب خواهد گشود و مسیر نورانی هيئت را به سمت جاهلانه ی خانقاه سوق خواهد داد و مع الاسف برخی هیئات مداح محور، جایگاه مرثیه خوان با مطرب را تغییر داده و محفل عزای حسینی را به حلقه های سخيف صوفیه و دراویش نزدیک نموده اند که می بایست ‏برای این غربت و مظلومیت امام حسین ارواحنافداه خون گريست.
    چه زیبا بیان نمودید که نباید بی سوادهای مدعی، هر اراجیف کفرآلودی را به نام عشق به مولا، به امیرمؤمنان ارواحنافداه نسبت دهند و از خطوط قرمز اعتقادات اصیل شیعی بگذرند.
    از مکتب درسی دلسوزان مذهب آموختیم که شعائر اهل بیت علیهم السلام را از ناموسمان مقدس تر بدانیم و از آن محافظت کنید و قلباً ،لساناً و عملاً مولای مظلوم زمان حضرت حجت ارواحنافداه را یاری رسانیم.
    ‏هرچند سخن گفتن از غربت امام زمان برای ما کوفی سیرت های عصرِ غیبت، مفهوم عمیقی ندارد، چرا که به طولانی شدن غیبت حضرتش عادت کرده ایم و تمنای وصالش را نه در عمل، بلکه به لقلقه ی زبان بر زبان تحمیل نمودیم و در معرکه ی امتحان، حقیقت دین خدا را تنهاتر از هر زمانی خانه نشین کرده ایم و از ولایت به الفاظ احساسی به دور از معرفت و حقیقت اکتفا کرده ایم.
    مع الأسف شنیدیم که در این بین برخی از انسان های بی هویت که از اصالت و ریشه ی علمی و معرفتی بهره ی چندانی نبرده اند و چون ترانه خوانان صوفی مسلک کلمات شرک آمیزشان را در لسان مداحی تکرار می کنند، سخنان پدرانه و نصایح مشفقانه ی استاد معظم را برنتافتند و سخن به یاوه و جسارت بردند.
    یقیناً هر آنکه از روی جهل بر عالم به زمان خود اسائه ی ادب کند، در واقع روی خود را در محضر امام زمان ارواحنافداه سیاه و عمر بی برکت خود را تباه نموده است، چرا که وقتی جاهلی به عالم دین اهانت کند، خدای متعال ولایت و سرپرستی خود را از او برداشته و هتاک را به حال خود واگذار می کند.
    ‏ ولایت مطلقه ی علوی، شاهراه سعادت و دریای مواج و زلالی است که از اقیانوس بیکران الهی نشأت می گیرد و امت اسلام با بهره مندی از آن باب الله الاعظم و صراط الله الاقوم، از هرگونه انحراف و تاریکی اعتقادی در امان خواهد ماند، از اینرو اهل سقیفه به خانه اش هجوم آورده و باب العلم را آتش زدند و در امتداد آن ، بداخلاقی ها در میان امت رایج گشت و … پس از آن هر کس که از حقیقت مسلک و مرام علوی دفاع کرد در آماج تهمت ها و اهانت ها قرار گرفت.
    به یاد دارم آن زمانی که قطب دراویش نعمت اللهی، نورعلی تابنده به مادر مظلومه ی شیعه حضرت زهرا سلام الله علیها جسارت کرد ، ضمن پاسخگویی به جسارتش او را به حقیقت ولایت و محبت اهل بیت علیهم السلام فراخوانده و وی را به مناظره دعوت نمودم. تنها پاسخی که از وی شنیدم سخنرانی ای غضب آلودی بود که در آن حقیر را شیطان زاده ای خواند که ویروسش بر دل پیروانش می نشیند…و هیچ وقت نخواست حتی راجع به اشتباهات و کفریاتش کمی تأمل نموده و یا با ما سخن بگوید.
    استاد بزرگوار! هر آنکس که پیرو این مرام باشد و مسلکش را از صوفیه بگیرد و صدیق اکبر و فاروق اعظم امیرالمؤمنین ارواحنافداه را خدا و بالاتر از حضرت رب العالمینِ واحدِ یکتا بخواند و دهانش چنین به شرک الهی و تنزل ذات ربوبی باز شود، از آلودگی درونشان، ابائی از اهانت به علما و مراجع عظام و دلسوزان مذهب ندارند و امیدوارم در زمانی که در مقابل آماج تیرهای زهر آلود جاهلان و مخالفان قرار دارید حصن حصین حضرت ابالحسن علی بن موسی الرضا ارواحنافداه را لمس نموده و در پناه آن امام همام از شیاطین انس و جن محفوظ بمانید و حال التحریر که در کربلای معلی و در محضر سیدالشهدا ارواحنافداه مشرف هستید، برای جاهلان غالی که چنین در توهمات بی اساس خود غرق شده اند دعا نموده تا به نور سیدالشهدا ارواحنافداه هدایت و عاقبت بخیر شوند.
    در خاتمه از جانب تمامی هیئتی های ریشه دار و عالم دوست مملکت امام زمان ارواحنافداه که هزاران شهید و صدها مدافع حرم را تقدیم ولایت نمودند، از تمامی خدمات و زحمات ارزشمندتان تشکر نموده و دعاگو و قدردان تمامی خدمات مدافعان حقیقی مقام ولایت و شعائر حسینی می باشیم.
    دعای خیر امام زمان ارواحنافداه بدرقه ی راهتان.

امیری سوادکوهی ـ قم المقدسه

1400/2/27