کتاب «جهان خلقت در پناه اهل بیت علیهم السلام»

    همزمان با ایام مبارک اعیاد شعبانیه و دهه فرخنده ی مهدویه، کتاب ارزشمند «جهان خلقت در پناه اهل بیت علیهم السلام» به قلم حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی تألیف و منتشر گردید.
    این اثر که دهمین کتاب منتشر شده از این نویسنده ی جوان می باشد در اوج شیوع ویروس کرونا در دنیا و به دلیل توجه بشریت به پناهگاه اصیل جهان خلقت یعنی اهل بیت علیهم السلام خصوصاً ولی دوران امام زمان ارواحنافداه تألیف شده است.
    این اثر به خصوصیت والای پناهگاه بودن ائمه ی اطهار علیهم السلام در جهان خلقت اشاره می کند و همگان را به شاهراه اصیل نجات و سعادت بشریِ عصر یعنی امام زمان علیه السلام رهنمون می سازد.
    در بخشی از این کتاب آمده است: زندگی پیچ و تاب های فراوانی دارد و ما در این ناهمواری ها رهگذر تلاطم های بی حد و حصری هستیم که جامعه را ملتهب تر از دیروز و آشفته تر از هر زمان نموده و در این مسیر زخم ها عمیق تر و دردها طاقت فرساتر شده و دل های مضطر، سودای یأس و نا امیدی در کویر تفتیده ی غم سر می دهند. آنجاست که ناگزیر بشر به سمت یک کمال مطلق رهنمون و دست نیاز به سوی خالقی بی نیاز دراز کرده و وجود خود را در دایره ی امن عبودیت و بندگی او قرار می دهد و حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ را از خدا و ائمه ی هدی طلب می کند.
    در بخشی دیگر از این اثر ارزشمند آمده است: مهمترين نياز بشریت نياز به آرامش و مقام امن است و از اینرو انسان همواره در پی تحصيل مقام امن دائماً در تلاش و كوشش می باشد و در روایات متواتره، اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، بعنوان «كَهْفُ » معرفی شده اند. از آنجایی که پناهگاه اصیل و ذاتی خداوند جلّ اسمه است. امامان نور هم از آن رو که بندگان برگزیده ذات مقدّس ربوبی هستند تجلّی کهف ربوبی هستند. بنابراین پناهندگی به آنان در حقیقت پناهندگی به ذات مقدّس ربوبی است چون آنها هم به اذن او پناه می دهند. اینجاست که آمیختگی توحید و ولایت معنا می یابد، از یک سو در حدیث معروف سلسلة الذهب می خوانیم: «کلمة لا اله الّا اللّه حصنی؛کلمه توحید دژ من خداوند است»  و از سوی دیگر می خوانیم: «ولایة علی بن ابی طالب حصنی؛  ولایت حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام دژ محکم من است».
    این محقق در فرازی دیگر از این کتاب با تبیین پناهگاه بودن امام زمان بر بشریت می نویسد: یکی از القاب خاصّه ی حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف «غَوْث» می باشد که در زیارت معتبره وارد شده و معنی آن «فریاد رس» است. بنابراین در همه ی گرفتاری ها مخصوصاً زمانی که بیچارگی و اضطرار سراسر وجودمان را احاطه کرده، باید به منتقم آل الله امام زمان صلوات الله علیه متوسل شویم و بدانیم همه ی گرفتاری ها و سختی هایی که به ما می رسد بر اثر غیبت آن حضرت است، و ما موظف هستیم برای ظهور آن بزرگوار دعا کنیم.
    درخاتمه ی این کتاب متن و ترجمه ی زیارت آل یاسین و دعای شریف سلام الله الکامل… برای توسل و تمسک به ساحت قدس مهدوی درج شده است.
    شایان ذکر است که کتاب «جهان خلقت، در پناه اهل بیت علیهم السلام» که در تیراژ گسترده ای منتشر شده است و توسط برخی بزرگان و ارادتمندان به ساحت مقدس امام زمان علیه السلام در سطح گسترده ای در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.